Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak idzie realizacja Programu budowy 100 obwodnic, w którym jest Wieluń

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Dzięki drugiej obwodnicy Wieluń uwolni się od bardzo uciążliwego tranzytu. Trwa procedura środowiskowa dla inwestycji, która jest ujęta w Rządowym programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła raport z realizacji Rządowego programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Ujęto w nim ponad 800 km nowych dróg, które wyprowadzą ciężki ruch z miast i mniejszych miejscowości, w tym z Wielunia.

Dotąd zostały oddane do użytku dwie obwodnice, 16 inwestycji jest na etapie realizacji, dziewięć jest w przetargach, a dla 72 prowadzone są prace przygotowawcze. Wieluńska obwodnica jest w tej ostatniej grupie, trwa procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej, która usankcjonuje ostateczny przebieg drogi.

„Cykl przygotowania inwestycji drogowej to proces złożony i długotrwały. Wymaga on ścisłej współpracy urzędów oraz współdziałania z podmiotami zewnętrznymi. To na tym etapie ustalamy korytarz drogi, analizujemy gdzie i dlaczego będziemy budować nową drogę albo gdzie na pewno nie możemy budować, ponieważ realizowana inwestycja miałaby negatywny wpływ np. na środowisko naturalne” – przypomniano w komunikacie GDDKiA.

Celem budowy drugiej obwodnicy Wielunia jest wyprowadzenie poza miasto tranzytu jadącego drogami krajowymi 43 i 45. Będzie to droga z jedną jezdnią o dwóch pasach ruchu o szerokości 3,5 m każdy. W wyniku wielorakich analiz biuro projektowe wynajęte przez łódzki oddział GDDKiA zarekomendowało budowę drogi po zachodniej stronie miasta. Preferowany wariant ma długość niespełna 11 km i jest oznaczony na poniższej mapce czerwoną linią przerywaną.

Obwodnica Wielunia w rekomendowanym przebiegu ma długość niespełna 11 km. Na mapce jest oznaczona przerywaną linią czerwoną
mat. projektowe

8 sierpnia 2023 r. burmistrz Wielunia wydał obwieszczenie, które formalnie rozpoczęło procedurę środowiskową dla obwodnicy. Po wydaniu decyzji środowiskowej i jej uprawomocnieniu wybrany wariant drogi stanie się ostateczny. Wówczas inwestor zyska zielone światło dla przygotowania przetargu na realizację inwestycji w formule zaprojektuj-wybuduj. Obwodnica powinna zostać oddana do użytku w 2030 r.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto