W Wieluniu powstaną trzy ośmioletnie podstawówki na bazie zespołów szkół, które samorząd miejski powołał do życia z początkiem lutego br. Przygotowana przez ratusz uchwała w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego miała być głosowana 15 lutego. Została jednak zdjęta z porządku obrad głosami 14 radnych. Pojawiły się bowiem zastrzeżenia do obwodów przyszłych ośmiolatek. Nad tematem pochyliła się komisja oświaty, która po konsultacjach z dyrektorami szkół zmodyfikowała rewiry.
Poprawki dotyczą siatki szkół od 1 września 2019 r. Poszerzono obwód Szkoły Podstawowej nr 4, która docelowo będzie funkcjonować w gmachu likwidowanego Gimnazjum nr 1 przy ul. 18 Stycznia. Tym samym zmniejszy się zasięg Szkoły Podstawowej nr 2. Korekta dotyczy m.in. osiedla Wyszyńskiego. Według projektu Urzędu Miejskiego do dwójki było przypisane całe osiedle. Tymczasem radni przydzielili do czwórki bloki 31-39. Tak samo jak kilka ulic, m.in. Popiełuszki.
Szefowa komisji oświaty Bożena Żurek podkreślała, że jest to racjonalny projekt, wypracowany przez komisję przy dużym zaangażowaniu dyrektorów dwójki i czwórki. Podczas dyskusji nie brakowało jednak emocjonalnych wystąpień, kwestionujących zasadność zmian. Krytycznie nastawieni radni nie przekonali innych do swoich racji. Uchwała zaproponowana przez komisję oświaty została przyjęta głosami 16 radnych. Przeciw było trzech, jeden wstrzymał się od głosu.
Burmistrz Paweł Okrasa ani też urzędnicy od oświaty na sesji nie zabierali głosu. Projekt sieci szkół trafi teraz do łódzkiego kuratora oświaty, którego opinia będzie dla samorządu wiążąca. Na podjęcie ostatecznej uchwały radni mają czas do końca marca.
Więcej na ten temat będzie można przeczytać w „Naszym Tygodniku”, piątkowym dodatku do „Dziennika Łódzkiego”.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Reforma oświaty. Kurator czeka na decyzję Wielunia
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?