Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wieluń: Dzień z matematyką w Gimnazjum nr 2

Daniel Sibiak
„Dzień bez matematyki, to dzień stracony” - twierdzą uczniowie Gimnazjum nr 2, w którym jak co roku zorganizowano dzień z matematyką.

- Czy był jakiś powód tej fascynacji matematyką, przedmiotem, który z definicji nie cieszy się miłością młodych ludzi, a starszych często przyprawia o koszmary senne? Tak. 25 stycznia w „dwójce” był poświęcony matematyce. Matematyce w nieco innym wymiarze, w nieco innej formie niż zazwyczaj. Zamiast lekcji uczniowie, podzieleni na zespoły tematyczne, pracowali metodą projektu, zmagając się z problemami matematycznymi - mówi Małgorzata Jachowicz-Wróblewska, dyrektor Gimnazjum nr 2 w Wieluniu.

Uczniowie przewidzieli nawet, jak będą wyglądały lekcje matematyki w przyszłości- tablety, komputerowi pomocnicy nauczyciela sprawdzający prace klasowe, lekcje wycieczkowe na inne planety, zewnętrzne, elektroniczne mózgi uczniowskie, a cyrkle i ekierki to przeżytek oglądany tylko w muzeach. Taką wizję szkolnej przyszłości pokazali gimnazjaliści w swoich dramach.

Grupy klasowych reporterów szukały śladów matematyki w naszej szkole. Swoje poszukiwania uwieńczone sukcesem (okazało się, że nawet szkolny dzwonek ma kształt bryły matematycznej, a u „Babci Sklepikowej” matematyki jest więcej niż w banku!) zaprezentowali w formie prezentacji w PowerPoint.

Czy wiecie, jak doświadczalnie można wyznaczyć liczbę π? Znacie metodę Monte Carlo? A igłę Buffona? Nie? Gimnazjaliści z „Dwójki” znają – za pomocą tych metod wyznaczali tę najbardziej tajemniczą z liczb zwaną ludolfiną, liczbę, dla której ustanowiono 14 marca dniem liczby π.

Pozostali uczniowie też nie próżnowali: jedni robili tangramowe historyjki p.t. „Matematyka w życiu codziennym”, inni budowali kartki o trzech stronach i kartki o czterech stronach, a jeszcze inni badali cechy podzielności liczb przez 21 i przez 11, zapisywali liczby w systemie 16-owym i 3-owym (np. 10490 (10) = 28FA(16)), szukali liczb szczęśliwych i liczb doskonałych, doświadczalnie wyznaczali środek ciężkości trójkąta i budowali szkielety ośmiościanów, szesnastościanów i szesnastościanów gwiaździstych.

Taki dzień, to dla uczniów nie tylko wspaniała zabawa, ale przede wszystkim nauka. A uczniowie Gimnazjum nr 2 w ubiegłym roku znaleźliśmy się w pierwszej 20-tce z egzaminu z matematyki w województwie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto