Zespół Szkół nr 2 im. Jana Długosza w Wieluniu stawia na nowoczesne technologie. Dlatego też z inicjatywy nauczyciela tej szkoły Pawła Paździora w poniedziałek 22 listopada w placówce odbyło się spotkanie związane z technologiami 3D.
Drukowanie 3D, posługiwanie się tego typu technologiami nie jest dla wszystkich - mówił otwierający spotkanie dyrektor ZS nr 2 w Wieluniu Dariusz Kowalczyk. - Potrzebne są tu specjalne kompetencje. Umiejętność analitycznego myślenia wsparta dobrym umysłem ścisłym, to gwarantuje sukces. Robimy to po to, żebyśmy nie byli outsiderami. To jest wojna gospodarcza, którą chcemy zauważyć, a która rozgrywa się na rynkach światowych. Dlatego w szkołach potrzebne są nowe maszyny nowe urządzenia, nowe technologie.
W temat technologii 3D uczestników spotkania wprowadził inicjator spotkania. Jak mówił Paweł Paździor, zastosowanie technologii 3D ma swój początek w medycynie, a obecnie korzystają z niej coraz więcej branż od mechanicznej po rozrywkową.
Wszystko, co jest wiązane z technologią 3 D możemy podzielić na trzy główne etapy - mówił Paweł Paździor - Przede wszystkim należy mieć model, na którym możemy dalej pracować. Czy to przedstawić go w formie wizualnej, czy też wydrukować. W jaki sposób możemy pozyskiwać takie modele? Jednym ze sposobów jest właśnie skanowanie, czyli zamiana rzeczywistego trójwymiarowego obiektu na tak zwaną chmurę punktów. Ta chmura punktów przesyłana jest do odpowiedniego programu i dalej przetwarzana, z czego powstaje już konkretny model.
Po wprowadzeniu w tematykę głos zabrali Adrian Czapla i Mateusz Ligocki z firmy DPS Software, którzy przeprowadzili prezentację skanowania 3D. Fragment prezentacji możecie zobaczyć na filmie poniżej.
Spotkanie w ZS nr 2 połączone było z wystawą prac młodzieży pracującej z technologiami 3D.
Technologie 3D. Wystawa prac i prezentacja w Zespole Szkół n...

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?