Nowa droga jest już praktycznie skończona i czeka na końcowy odbiór. Łącznik ulic Fabrycznej i Błońskiej ma szerokość sześciu metrów i nawierzchnię asfaltową. Na całej długości drogi piesi mają do dyspozycji szeroki na dwa metry chodnik, zrezygnowano natomiast z wykonania pobocza dla rowerzystów. W ramach inwestycji powstały zatoki parkingowe dla samochodów osobowych, zjazdy do posesji, oświetlenie uliczne, urządzenia zapewniające odpływ wód opadowych. Droga krzyżuje się z kanałem wieluńskim, co wymagało budowy sporej wielkości przepustu.
Budowa odnogi ulicy Fabrycznej miała zakończyć się już w ubiegłym roku, ale ratusz kilkakrotnie wydłużał termin wykonania zadania. Już w trakcie jego realizacji władze miasta podjęły decyzję o przejęciu niezagospodarowanej działki celem wykonania dodatkowych miejsc postojowych. Wymagało to prac projektowych i uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę, co wymagało czasu. Ostateczny termin ukończenia inwestycji wyznaczono na 30 listopada 2020 r.
Na inwestycję pójdzie z budżetu Gminy Wieluń w sumie niespełna 3 mln zł, co jest kwotą ok. 300 tys. zł wyższą od wartości pierwotnego kontraktu. Koszty zwiększyły się za sprawą budowy dodatkowego parkingu, a także wykonania większego niż początkowo planowano przepustu na kanale. Nowa droga w połączeniu z ulicami Błońską i Wodną stanowi pewną alternatywę dla zatłoczonej w godzinach szczytu dawnej ósemki (ulice Warszawska i Głowackiego).
Natomiast w przyszłości (jeszcze nieokreślonej) odnoga ul. Fabrycznej ma zapewniać dojazd do oczyszczalni ścieków. Chodzi o to, że jeśli powstanie droga zbiorcza Sieradzka-Ciepłownicza-Warszawska, to fragment ulicy Błońskiej obecnie stanowiący dojazd do oczyszczalni ma zostać zamknięty.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?