Umowa z wykonawcą przebudowy ul. Popiełuszki opiewa na ponad 11 mln zł. Teraz zdecydowano o zwiększeniu nakładów na inwestycję o 800 tys. zł. Propozycja znalazła się w pakiecie zmian w budżecie, które w środę zatwierdzili radni miejscy. W kwocie tej mieści się przede wszystkim koszt wymiany starego wodociągu na odcinku od ul. P.O.W. do Warszawskiej. Jak tłumaczy naczelnik wydziału inwestycji Maciej Preś, nie było to od razu planowane, bo na etapie projektowania Przedsiębiorstwo Komunalne nie zgłaszało potrzeby wymiany, czy remontu rur. Uznano jednak, że lepiej będzie to zrobić już teraz, żeby uniknąć rozkopywania pasa drogowego w przyszłości.
- Jest to wodociąg magistralny o średnicy ok. 300 milimetrów, z dużą ilością armatury. Koszt jego wymiany szacujemy na ok. pół miliona złotych – mówi Maciej Preś.
Pozostałe 300 tys. zł pójdzie na wymianę słupów oświetleniowych oraz budowę zatoki autobusowej. Projektant przewidział pozostawienie części starych betonowych słupów, a teraz zdecydowano, że wszystkie zostaną wymienione na stalowe. Miejsce postoju autobusów na ulicy Popiełuszki jest jak najbardziej wskazane. Zagadką pozostaje, dlaczego zatoki nie przewidziano od razu, tylko trzeba ją doprojektować.
Dzisiaj odwiedziliśmy plac budowy. Roboty szybko posuwają się do przodu. Niepokój budzi sytuacja na rondzie na skrzyżowaniu Popiełuszki z P.O.W. Po obu stronach skrzyżowania droga jest rozkopana, więc piesi są zmuszeni wchodzić na jezdnię, narażając się na potrącenie przez auto. O nieszczęście naprawdę nietrudno. Tym bardziej że zagrożenie stwarzają też wjeżdżające od czasu do czasu na rondo ciężkie pojazdy pracujące na placu budowy. Zgłosiliśmy problem w Urzędzie Miejskim. Maciej Preś przyznaje, że jest to sytuacja, która nie powinna mieć miejsca. Zapowiada, że temat będzie ponownie omawiany na kolejnej radzie budowy, która odbędzie się we wtorek.
Oprócz całkiem nowej podbudowy i jezdni ulica Popiełuszki będzie mieć chodniki po obu stronach, a także dwukierunkową asfaltową ścieżką rowerową. Zamiast sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Warszawską i 18 Stycznia powstaną ronda. Dodatkowo rondo na skrzyżowaniu z P.O.W. będzie miało szerszą jezdnię niż obecnie. Na odcinku pomiędzy P.O.W. a 18 Stycznia zaprojektowano „cichą” nawierzchnię redukującą hałas komunikacyjny. Ciągi piesze i rowerowe zostaną oddzielone od jezdni pasem zieleni. Zgodnie z umową, inwestycja powinna zakończyć się w tym roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?