Rozbudowę odcinka między Rudą a Krzeczowem Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi zleci w systemie zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że na wykonawcy będzie spoczywać cały proces inwestycyjny - od wykonania kompleksowej dokumentacji projektowej, przez uzyskanie pozwolenia na budowę, po wykonanie całości robót. Inwestycja ma zostać zrealizowana do 15 listopada 2023 r.
Do ogłoszonego w grudniu 2019 r. przetargu wpłynęły cztery oferty. Ich weryfikacja trwała od połowy maja. 14 lipca rozstrzygnięto przetarg, wybierając do wykonania inwestycji firmę Drog-Bud z Lubojenki koło Częstochowy z ceną 57,1 mln zł. Nie była to jednak najtańsza ze złożonych ofert. Dwie korzystniejsze cenowo (45,6 oraz 47,7 mln zł) zostały odrzucone przez inwestora jako „rażąco niskie”. Kontaktowano się w tej sprawie z oferentami.
- Wykonawcy potwierdzili, iż oferty zawierają rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia – czytamy w decyzji podpisanej przez zastępcę dyrektora ZDW w Łodzi Sławomira Niżnikowskiego. Z całym dokumentem można zapoznać się w galerii zdjęć.
Wybrana oferta jest i tak o ponad 10 mln zł niższa od kwoty, którą inwestor planował wydać na inwestycję (69,5 mln zł). Droga z Rudy do Krzeczowa zostanie kompleksowo przebudowana łącznie ze skrzyżowaniami z drogami powiatowymi i gminnymi. W Wierzchlesie powstanie rondo. Po analizach środowiskowych wykluczono budowę budzących kontrowersje ekranów akustycznych. Na odcinkach DW 486, gdzie domy znajdują się blisko jezdni, ma powstać nawierzchnia znacząco ograniczająca hałas komunikacyjny.
Polub nas na FB
Pełny zakres robót w ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej Ruda-Krzeczów:
- Wykonanie nowych konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników i zatok autobusowych,
- Rozbudowa istniejących skrzyżowań DW nr 486 z drogami powiatowymi i gminnymi w tym budowa skrzyżowania typu rondo,
- Przebudowa istniejących bądź budowa nowych chodników w ciągu planowanej inwestycji,
- Budowa ciągu rowerowego z dopuszczeniem ruchu pieszego,
- Budowa zatok autobusowych dla wszystkich istniejących w obszarze inwestycji przystanków komunikacji zbiorowej z wyjątkiem przystanku w km 10+743,01,
- Rozbiórka i budowa zjazdów indywidualnych i publicznych oraz zjazdów do pól wraz z wykonaniem rowów krytych pod zjazdami zlokalizowanymi w ciągu projektowanych rowów przydrożnych,
- Likwidacja istniejących przepustów drogowych oraz budowa nowych pod jezdnią DW nr 486 oraz rozbiórka i budowa mostu w km 13+126,60,
- Przebudowa rowów przydrożnych i budowa odcinków rowów infiltracyjnych,
- Budowa zbiornika retencyjnego oraz podwójnego zbiornika infiltracyjnego,
- Budowa urządzeń kanalizacji deszczowej
- Budowa elementów odwodnienia tj. ścieków trójkątnych,D50 i D60
- Budowa oświetlenia ulicznego
- Przebudowa sieci uzbrojenia podziemnego i naziemnego kolidującego z przedmiotową inwestycją,
- Przebudowa przejazdu kolejowego,
- Wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego,
- Wykonanie wjazdów bramowych jako element uspokojenia ruchu
- Wycinka i zabezpieczenie istniejących drzew zlokalizowanych w śladzie projektowanej rozbudowy.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?