Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wielton ograniczył prędkość transportów w swojej spółce logistycznej do 85 km/h. Ograniczono zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla

OPRAC.:
Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Liczne obliczenia i symulacje potwierdziły, że dzięki redukcji prędkości o 5 km/h ciągnik siodłowy spala o 0,7 l paliwa mniej na 100 km. W przypadku działalności Wielton Logistic przekłada się to na ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 5,5 tys. kg w skali miesiąca. Wyliczono, że firma może zaoszczędzić na paliwie ponad 170 tys. zł w skali roku
Liczne obliczenia i symulacje potwierdziły, że dzięki redukcji prędkości o 5 km/h ciągnik siodłowy spala o 0,7 l paliwa mniej na 100 km. W przypadku działalności Wielton Logistic przekłada się to na ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 5,5 tys. kg w skali miesiąca. Wyliczono, że firma może zaoszczędzić na paliwie ponad 170 tys. zł w skali roku arch. Wieltonu
Wielton ograniczył prędkość transportów w swojej spółce logistycznej do 85 km/h. Pojazdy zużywają ok. 0,7 litra paliwa mniej na 100 km, co przekłada się na redukcję emisji ponad 5 500 kg dwutlenku węgla każdego miesiąca

To kolejne działanie wieluńskiego producenta naczep ograniczające negatywne oddziaływanie transportu na środowisko naturalne, które wpisuje się w politykę klimatyczną Unii Europejskiej. Branża transportowa, ze szczególnym naciskiem na transport drogowy, jest odpowiedzialna za ponad 25 proc. emisji dwutlenku węgla generowanego w Europie. Producenci pojazdów oraz firmy transportowe dążą m.in. do ograniczenia zużycia paliwa w swoich produktach, obniżenia masy własnej i zastosowania napędów alternatywnych.

Wielton można zaliczyć do firmy aktywnie poszukujących innowacyjnych rozwiązań niskoemisyjnych. Decyzja o ograniczeniu prędkości przewozów realizowanych przez spółkę Wielton Logistic z 90 do 85 km/h została poprzedzona testami, które wykazały zasadność takiego rozwiązania.

- Zmiana ta nie wpłynęła negatywnie na nasze możliwości przewozowe. Niezmiennie wszystkie zlecenia realizujemy na bieżąco i bez opóźnień. Jednocześnie wprowadzona zmiana miała pozytywny wpływ na redukcję zużycia paliwa i bardziej ekonomiczną jazdę naszych kierowców - wyjaśnia Błażej Walkowiak, prezes Wielton Logistic Sp. z o.o.

Liczne obliczenia i symulacje potwierdziły, że dzięki redukcji prędkości o 5 km/h ciągnik siodłowy spala o 0,7 l paliwa mniej na 100 km. W przypadku działalności Wielton Logistic przekłada się to na ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 5,5 tys. kg w skali miesiąca. Wyliczono, że firma może zaoszczędzić na paliwie ponad 170 tys. zł w skali roku.

Spółka powstała w 2003 r., a od 2011 r. funkcjonuje pod obecną nazwą. Odpowiada za transport komponentów i gotowych produktów pomiędzy spółkami Grupy Wielton oraz dostarczanie zamówień do klientów. Spółka obsługuje także przewóz międzynarodowy na terenie całej Europy. Flota Wielton Logistic składa się obecnie z 33 ciągników samochodowych. Pod koniec ubiegłego roku do floty włączono 7 nowoczesnych pojazdów ciężarowych Iveco S-Way, które cechują się niższym spalaniem paliwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto