Uchwała w sprawie metody pobierania opłaty oraz ustalenia jej wysokości była jedną z kilku związanych ze śmieciami, jakie radni głosowali na dzisiejszej sesji. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 1 lipca 2013 roku. Gminy do wyboru mają cztery sposoby naliczania opłaty. Może być ona zatem uzależniona od: liczby mieszkańców, powierzchni nieruchomości albo ilości zużytej wody. Ostatnią możliwością jest stawka ryczałtowa.
- Nie ma idealnego rozwiązania, każde ma swoje wady i zalety. Wybraliśmy metodę naliczania opłaty od ilości domowników, bo wydaje się ona najbardziej sprawiedliwa - mówi burmistrz Dariusz Tokarski.
7 zł to stawka dla mieszkańców, którzy będą segregować odpady. Ci, którzy nie będą tego robić, muszą się liczyć z opłatą w wysokości aż 15 zł. Ale spokojnie. Odpady będzie można selekcjonować na terenie posesji. Firma, która wygra ogłoszony przez gminę przetarg, będzie musiała dostarczyć mieszkańcom odpowiednie kosze. Także instytucje (szkoły, banki, etc.) zapłacą mniej, jeśli będą segregować śmieci. Ustalone dla nich stawki są uzależnione od wielkości pojemnika.
Osobna uchwała określa terminy pobierania opłaty. Ustalono, że właściciele nieruchomości będą je uiszczać za trzy miesiące. Pierwszy termin płatności upłynie 15 września 2013 r. Pieniądze będzie można wpłacać w kasie urzędu, przelewem lub przekazać inkasentowi.
Kolejna uchwała dotyczy regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Dokument nie różni się jednak zasadniczo od obowiązującego obecnie. Radni ustalili też wzór deklaracji o wysokości opłaty, którą trzeba będzie złożyć do końca maja 2013 roku.
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?