Droga krajowa 45 łączy Wieluń z Opolem. W najbliższym czasie podniesiony zostanie standard siedmiu kilometrów trasy. Opolski oddział GDDKiA podpisał niedawno umowę z wykonawcą robót. Wybrana została oferta o wartości 30 mln zł. Roboty zostaną przeprowadzone na odcinku od granicy województw łódzkiego i opolskiego do wjazdu na budowaną aktualnie obwodnicy Praszki i Gorzowa Śląskiego.
ZOBACZ W GALERII: ZDJĘCIA Z PLACU BUDOWY OBWODNICY
Wymieniona lub wzmocniona zostanie konstrukcja istniejącego odcinka drogi wraz z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś. Powstanie też m.in. ścieżka pieszo-rowerowa na całym odcinku rozbudowywanej drogi, zatoki autobusowe, zmodernizowane zostaną chodniki w miejscowościach Wierzbie i Sołtysy, rozbudowane skrzyżowania o lewoskręty. Inwestycja na długości niespełna 7 kilometrów zostanie przeprowadzona w latach 2021-22.
Pod koniec 2022 r. ma być też gotowa obwodnica Praszki i Gorzowa Śl. Wjedziemy na nią w okolicy miejscowości Kowale, gdzie powstaje rondo. Nowa trasa z dwoma pasami ruchu będzie mieć długość niespełna 13 km. Koszt budowy obwodnicy przekracza 170 mln zł.
Jeszcze w tym roku powinien zostać zbudowany pas pieszo-rowerowy wzdłuż DK45 z Wielunia do Gaszyna. Inwestycja zlecona przez łódzką GDDKiA rozpoczęła się w lipcu od wycinki wielu drzew.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?