Dlaczego jeszcze nie doszło do podpisania umowy z wykonawcą? Jak się dowiedzieliśmy w łódzkim oddziale GDDKiA, procedury wydłużyła rutynowa kontrola, prowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych. Dziś burmistrz Wielunia Janusz Antczak ogłosił, że umowa ma zostać podpisana w najbliższy poniedziałek. Taką informację przekazała mu dyrektor łódzkiej GDDKiA Iwona Renata Zatorska-Sytyk.
Przypomnijmy, że najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum firm Strabag oraz Heilit+Woerner, które wyceniło budowę trasy na północ od Wielunia na 177 mln 880 tys. złotych. Wykonawca został wybrany 14 października. Chwilę później Strabag zaczął zamieszczać ogłoszenia o pracę przy inwestycji i szukać noclegów na terenie Wielunia. Okazało się jednak, że nie tak prędko wejdzie na plac budowy.
W związku z tym, że budowa obwodnicy Wielunia będzie współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, wszczęta została tzw. kontrola uprzednia procedur przetargowych. Urząd Zamówień Publicznych poprosił łódzki oddział GDDKiA o wyjaśnienia.
- Gdy tylko dokumenty wrócą do nas z Warszawy, będziemy mogli podpisać umowę - powiedział nam na początku minionego tygodnia Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA w Łodzi.
Na zbudowanie trasy wykonawca będzie miała 19 miesięcy. nie licząc okresów zimowych. Obwodnica będzie mieć 13,2 km długości, a jej zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego (głównie ciężkiego) z miasta. Powstaną trzy węzły - "Biała", "Raczyn" i "Jodłowiec". Jak przekonuje Maciej Zalewski, przekazanie placu budowy tuż przed zimą, może być korzystne dla wykonawcy.
- Zanim rozpocznie się właściwe roboty, trzeba znaleźć pracowników, zorganizować zaplecze, zgromadzić materiały. Lepiej robić to w martwym okresie zimowym niż w szczycie sezonu budowlanego. Od momentu podpisania umowy czas biegnie nieubłaganie - mówi rzecznik łódzkiej GDDKiA.
Dodajmy, że obwodnica Wielunia znalazła się wśród priorytetowych zadań zapisanych w kontrakcie terytorialnym dla województwa łódzkiego. Inwestycja ma status podstawowej, co jest potwierdzeniem tego, że jej realizacja jest przesądzona. Strategiczny dla regionu dokument został podpisany w połowie listopada przez wiceministra infrastruktury i rozwoju Pawła Orłowskiego i przedstawicieli zarządu województwa łódzkiego.
W kontrakcie terytorialnym znalazła się również linia kolejowa Wieluń-Bełchatów z bocznicą do Złoczewa. Ta inwestycja jest na tzw. liście warunkowej, co oznacza, że jej realizacja jest uzależniona m.in. od dostępności środków finansowych.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?