Skrzyżowanie ulic Krakowskie Przedmieście, Barycz, Królewskiej i Targowej zostało zamknięte dla ruchu w poniedziałek 7 czerwca. Wieluń nie byłby Wieluniem, gdyby na początku utrudnień nie zapanował chaos. Kierowcy z łatwością omijali drogowe zapory, ignorując znaki zakazu wjazdu. Szybko się zreflektowano i poszerzono barykady. W środę popołudniem wykonawca przystąpił do frezowania starego asfaltu.
W ulicy Królewskiej odkryto fundament komina elektrowni miejskiej, która funkcjonowała w latach 1916-1939. Niewykluczone, że miejsce to zostanie oznaczone na nowej infrastrukturze. Dodajmy, że w wykopie między Krakowskim Przedmieściem i Podwalem prowadzone są aktualnie badania archeologiczne. Jest to obszar dawnej fosy miejskiej.
Warto wiedzieć, że otwarta dla ruchu pozostała ulica Podwale. Mogą z niej korzystać kierowcy chcący wydostać się ze starówki. Wystarczy skręcić przy ratuszu w prawo w ul. Barycz, a następnie Podwalem dojechać do Reformackiej.
Na uliczkę biegnącą przy murze obronnym przekierowana została także komunikacja miejska. Na Podwalu można wsiąść do autobusów linii C, E i H w kierunku Olewina, które dotąd zatrzymywały się obok skarbówki. Inwestycja wymusiła też likwidację lub przenosiny dwóch innych przystanków na Krakowskim Przedmieściu. Mapka obrazująca aktualne kursowanie busów znajduje się na stronie pks-wielun.pl.
Jak długo potrwają utrudnienia w centrum Wielunia? W ratuszu powiedziano nam, że budowa ronda przy ratuszu może potrwać do trzech miesięcy. W dalszej kolejności skrzyżowanie o ruchu okrężnym powstanie na połączeniu Krakowskiego Przedmieścia z Reformacką i Chopina, co też będzie wiązać się z zamknięciem skrzyżowania na kilka miesięcy.
Roboty przy Krakowskim Przedmieściu trwają od kilku tygodni. W pierwszej kolejności wykonawca inwestycji przystąpił do budowy zatoki postojowej i nowego chodnika.
Wcześniej nowe oblicze zyskała ul. Podwale. Tu wątpliwości wzbudziło wykonanie chodnika z kostki betonowej koloru czerwonego. Jedni wskazują, że powinna być kostka granitowa, by komponowała się z jezdnią. Inni widzieliby zwykłą kostkę, tyle że nie czerwoną, lecz w kolorze chodnika na plantach, który uchodzi do Podwala.
W zakres przedsięwzięcia wchodzi również przebudowa placu między ratuszem i bankiem. Tu zarówno jezdnia, jak i chodniki wykonane zostaną z kostki granitowej. Cała inwestycja kosztuje 4,3 mln zł. Termin jej zakończenia wynikający z umowy to maj 2022 r.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?