Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi od Warszawskiej do Sieradzkiej w Wieluniu. Odcięty został przejazd ulicą Błońską FOTO

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Budowa drogi, która połączy ulice Warszawską z Sieradzką, niesie ze sobą utrudnienia w ruchu samochodowym. Całkowicie rozkopana została ulica Błońska w rejonie linii kolejowej

Utrudnienia drogowe w Wieluniu

W Wieluniu nie ma już możliwości skracania sobie drogi między strefą przemysłową a ulicą Głowackiego. Z początkiem tego tygodnia ulica Błońska została całkowicie zamknięta dla ruchu w rejonie przejazdu kolejowego. Droga została rozkopana w związku z budową ulicy Ciepłowniczej. To inwestycja za prawie 25 mln zł, która stworzy nowe połączenie między Warszawską i Sieradzką.

Kierowcy jeszcze błądzą ul. Błońską z braku oznakowania informującego o zamknięciu drogi. W ratuszu poinformowano nas, że dodatkowe tablice powinny pojawić się do końca tygodnia.

Wkrótce inwestycja przyniesie ze sobą kolejne utrudnienie w ruchu samochodowym. Kierowcy napotkają ekipy drogowe także na istniejącym odcinku ulicy Ciepłowniczej, który idzie do rozbudowy. Jak zapowiedział Urząd Miejski w komunikacie z 9 marca, w najbliższym czasie dojdzie do częściowej rozbiórki jezdni w rejonie ZUGiLu i Energetyki Cieplnej.

„Uczestników ruchu drogowego prosimy o zachowanie ostrożności, zwracanie uwagi na oznakowanie i stosowanie się do zmienionej organizacji ruchu” – apelują urzędnicy ratusza.

Koniec alternatywnego połączenia między strefą przemysłową i ul. Głowackiego

Jednak ulica Błońska będzie nieprzejezdna nie tylko w czasie robót. Wybudowanie nowej drogi, która połączy Warszawską z Sieradzką, spowoduje trwałą reorganizację ruchu kołowego w tej części miasta. Błońska stanie się ślepa w rejonie linii kolejowej, a w ramach trwającej inwestycji wybudowany zostanie tutaj plac do zawracania dla aut. Będzie natomiast możliwość przemieszczania się przez tory rowerzystów i pieszych, dla których zaprojektowano schody na nasypie kolejowym.

- Warunki techniczne związane ze znacznym wyniesieniem ul. Błońskiej w stronę torów i odległością nasypu od przyszłego skrzyżowania z nową drogą nie pozwalają na to, aby utrzymać regularny ruch samochodowy na tym odcinku Błońskiej. Dlatego też swoje uzasadnienie miała budowa przed kilku laty nowego śladu ul. Fabrycznej, która teraz stanie się jedynym dojazdem do oczyszczalni ścieków – wyjaśnia Maciej Preś, naczelnik wydziału inwestycji i rozwoju w ratuszu.

Budowa ulicy Ciepłowniczej kosztuje niemal 25 mln zł

Inwestycja jest realizowana na długości 1,6 km. Ciepłownicza w całkiem nowym śladzie powstanie na długości ok. 1 km, gdzie dotąd znajdowały się głównie nieużytki i pola uprawne, a także kilka budynków, z których do wyburzenia pozostał jeszcze jeden. Pozostałe ponad pół kilometra to przebudowa istniejącej drogi na odcinku od ciepłowni do Sieradzkiej.

W wyniku inwestycji na ulice Popiełuszki i Ciepłowniczą ma zostać częściowo przekierowany ruch tranzytowy. Wartość kontraktu wynosi 24,6 mln zł, z czego dofinansowanie z rządowego Programu Inwestycji Strategicznych to 18,7 mln zł. Droga ma być gotowa w 2024 r.

WIĘCEJ NA TEMAT INWESTYCJI:

od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto