Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wieruszów: Reorganizacja magistratu

Daniel Sibiak
Efektem oceny funkcjonowania urzędu  są zmiany organizacyjne, które właśnie wprowadził burmistrz Bogdan Nawrocki
Efektem oceny funkcjonowania urzędu są zmiany organizacyjne, które właśnie wprowadził burmistrz Bogdan Nawrocki Daniel Sibiak
Zgodnie z zapowiedziami złożonymi na początku urzędowania burmistrz Bogdan Nawrocki dokonał oceny funkcjonowania magistratu w minionym półroczu. Efektem oceny są zmiany organizacyjne, które właśnie wprowadził

Ze stanowiskiem naczelnika wydziału inwestycji pożegnał się wiceburmistrz poprzedniej kadencji Andrzej Małys. Dalej będzie pracował w wydziale, ale jako szeregowy pracownik. Obecnie przebywa na urlopie. Nie chce komentować personalnych przesunięć. Wiadomo już jednak, że stanowisko naczelnika burmistrz powierzył najmłodszemu pracownikowi wydziału - Maciejowi Chowisowi, jak tłumaczy licząc na to, że młodość i zaangażowanie, ale także duże już kompetencje nowego naczelnika usprawnią pracę wydziału.
W magistracie nie będzie już referatów i samodzielnych stanowisk. Będą tylko Wydziały. Ponadto Sekretarzowi Gminy podporządkowane będzie Biuro Rady i współpracy z organizacjami pozarządowymi. Dokonano zmiany zakresów niektórych wydziałów. Wzmocniony kadrowo (poprzez przesunięcia pracowników z innych wydziałów) został wydział odpowiedzialny za wydawanie decyzji środowiskowych, decyzji o warunkach zabudowy, sprawy gospodarki wodnej, śmieciowej i utrzymania porządku. Jest to wydział, który realizuje najwięcej zadań na rzecz mieszkańców i inwestorów. Dlatego też w ramach tego wydziału utworzono stanowisko ds. obsługi inwestora. Tam właśnie potencjalni inwestorzy będą mogli uzyskać niezbędne informacje i daleko idącą pomoc w procesie inwestycyjnym. Dotyczy to zarówno inwestycji mieszkaniowych jak i związanych z działalnością gospodarczą i rolnictwem.
Zmiany nie ominą również Przedsiębiorstwa Komunalnego. Na początek Burmistrz Bogdan Nawrocki zmienił zasady realizacji remontów w budynkach komunalnych. Do tej pory Przedsiębiorstwo Komunalne, które w imieniu gminy zarządza budynkami samo określało zakres remontów, wyceniało ich wartość i realizowało roboty remontowe. Gmina regulowała jedynie płatności. Według nowych zasad Przedsiębiorstwo dalej będzie zarządzać obiektami i proponować zakres remontów. Remonty będą wykonywane w ramach limitu środków zapisanych w budżecie, ale to gmina zleci wycenę robót, ogłosi przetarg lub zapytanie ofertowe na ich wykonanie i będzie brała udział odbiorach. Wykonawcą będzie to przedsiębiorstwo, które zaoferuje najlepsze warunki. Przedsiębiorstwo Komunalne będzie mogło ubiegać się o zlecenie na warunkach jednakowych dla wszystkich oferentów. Nowe rozwiązania mają zwiększyć kontrolę gminy nad prowadzonymi remontami i ograniczyć ich koszty. Dzięki temu możliwy będzie szerszy zakres remontów w obiektach, które obecnie w większości posiadają bardzo niski standard, a w wielu przypadkach znajdują się w bardzo złym stanie technicznym. Nie będzie też (podobnie jak w tym roku) konieczności podnoszenia czynszów. Ponadto w ramach poprawy warunków mieszkaniowych w obiektach komunalnych prowadzone są prace mające na celu odwodnienie budynków przy ul. Szkolnej i Warszawskiej, a także budowany jest ciepłociąg i instalacja centralnego ogrzewania w tych budynkach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto