Urząd Miejski tradycyjnie rozesłał do podatników nie tylko decyzje, dotyczące wysokości należności, ale także wypełnione druki do zapłaty. Pierwszy dokument zawiera prawidłowe informacje, jednak do drugiego wkradł się błąd. W miejscu, gdzie powinna widnieć data 15 marca, jest 15 listopada. Anna Rozmarynowska zwróciła na to uwagą na posiedzeniu komisji rewizyjnej.
- Dla części mieszkańców to z pewnością dobra informacja, bo w trudnym finansowo okresie będą zwlekali z zapłatą podatku. Jeśli jednak się tym zasugerują, to w listopadzie okaże się, że mają do zapłacenia nie tylko podatek, ale też odsetki. Dla gminy też może to być problem, bo w odpowiednim czasie nie będą spływały zaplanowane środki - przekonuje radna, która uważa, że ratusz powinien sprostować błędne informacje.
Podobnego zdania jest radny Zbigniew Wiśniewski: - Będzie nie w porządku wobec podatników, jeśli zostanie to pozostawione bez echa. Skoro zostały dostarczone dokumenty, zawierające błąd, każdy powinien otrzymać sprostowanie.
W referacie podatkowym tłumaczą, że nie ma takiej potrzeby, bo jeśli ktoś nie zapłacił pierwszej raty do 15 marca, to zostanie wysłane upomnienie. Sekretarz miasta Magdalena Majkowska zapowiedziała jednak, że na stronie urzędu pojawi się komunikat dla podatników.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?