Nie ma jednak większych szans na to, że uratowany zostanie główny budynek zamkniętej 10 lat temu fabryki, który ma ciekawą architekturę.
- Budynek jest w bardzo złym stanie i ze względów bezpieczeństwa raczej nic tam nie będzie robione. Żadna ekipa budowlana chyba by się tego nie podjęła. Ustawimy przy tym budynku zakazy wstępu na jego teren. Pozostałe obiekty nadają się do zagospodarowania - mówi Jan Kitowicz, właściciel firmy Trans-Żwir z Giżycka.
Gdy inwestor pojawił się kilka miesięcy temu w Wieluniu, na początek kupił działkę od strony rozlewni gazu. Już wtedy jednak burmistrz Janusz Antczak anonsował, że Trans-Żwir zamierza kupić także pozostałe nieruchomości przy ulicy Długosza. Transakcja doszła do skutku kilka tygodni temu. Właściciel firmy zdradza, że w przyszłości ma tutaj powstać także fabryka segmentowych domków jednorodzinnych.
- To bardzo tania technologia, którą można porównać do klocków lego. W tej fabryce zatrudnilibyśmy około 150 osób - mówi Jan Kitowicz.
Obecnie priorytetem jest jednak asfaltownia i betoniarnia. Inwestor załatwia formalności z wieluńskimi urzędami, zarządem dróg oraz koleją, z którą trzeba uzgodnić sprawę bocznicy kolejowej. Po wielu latach przerwy po torze znów będą jeździły pociągi towarowe.
- My jesteśmy gotowi ruszać z produkcją, ale w tej chwili nic nie zależy od nas. To, co mogliśmy zrobić, to zrobiliśmy. Myślę jednak, że wszystko zmierza w dobrym kierunku - podsumowuje Jan Kitowicz.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?