Budowa drogi, która połączy Sieradzką z Warszawską, ruszyła na początku 2023 r. Wartość kontraktu wynosi 24,6 mln zł, z czego dofinansowanie z rządowego Programu Inwestycji Strategicznych to 18,7 mln zł. Ciepłownicza w całkiem nowym śladzie powstaje na długości ok. 1 km, gdzie dotąd znajdowały się głównie nieużytki i pola uprawne. Stary odcinek drogi od szkoły muzycznej do Sieradzkiej poddano kompleksowej przebudowie. Od końcówki ubiegłego tygodnia układane są tutaj dwie z docelowych trzech warstw bitumicznych, zaawansowane są też roboty brukarskie.
Powstanie droga klasy zbiorczej (Z) o konstrukcji dostosowanej do ruchu ciężkiego. Będzie to trasa z dwoma pasami ruchu szerokimi na 3,5 m, pomiędzy którymi fragmentami zaprojektowano 3-metrowy pas brukowany (analogicznie do ul. Popiełuszki). Piesi skorzystają w większości z jednostronnego chodnika o szerokości 1,5m, oddzielonego od jezdni pasem zieleni. Rowerzyści przejadą od Warszawskiej do Sieradzkiej jednostronną dwukierunkową ścieżką o nawierzchni asfaltowej.
Przy drodze znajdzie się blisko 150 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym poszerzone dla osób niepełnosprawnych), a także zatoka postojowa dla ciężarówek. Wybudowane zostaną zjazdy do działek przyległych oraz oświetlenie. Powstaną trzy zatoki autobusowe. Wody opadowe i roztopowe spłyną z drogi, w zależności od lokalizacji, kanalizacją deszczową lub rowem otwartym. Duży przepust na kanale wieluńskim jest już gotowy w ok. 80. proc., powstanie również suchy zbiornik, który zbierze nadmiar wody przy nawalnych deszczach.
W wyniku inwestycji na ulice Popiełuszki i Ciepłowniczą ma zostać częściowo przekierowany ruch tranzytowy. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Dorbud.

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?