"Doborowe czwartki", czyli jak zostać policjantem
Już dzisiaj, 4 listopada w godzinach 14– 16 w Komendzie Powiatowej Policji w Wieluniu oraz w Wieruszowie będzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat naboru do służby w Policji. Wszystkie osoby zainteresowane pracą w szeregach policji będą mogły bliżej zapoznać się z procedurą rekrutacji, oraz jak wyglądają poszczególne jej etapy. Osoby, które przyjdą do komendy, będą miały możliwość złożenia dokumentów, niezbędnych do rozpoczęcia rekrutacji i uzyskać pomoc w ich wypełnieniu
Dyżury odbywają się w każdy pierwszy czwartek miesiąca w godz. 14 - 16 w Komendzie Powiatowej Policji w Wieluniu przy ulicy Warszawskiej 22a.- zachęca Katarzyna Grela, rzecznik KPP w Wieluniu.
Osoby zainteresowane spotkaniem proszone są o kontakt z Zespołem ds. Kadr i Szkolenia pod numerem telefonu 47 845 52 16. Wybierając się na spotkanie należy również pamiętać o maseczce.
Spotkania w ramach "Doborowych czwartków od dłuższego czasu odbywają się także w Komendzie Powiatowej Policji w Wieruszowie. W tym roku pozostał już tylko jeden termin naboru do policji- 30 grudnia. Rocznie takich terminów wyznaczanych jest kilka.
Kto może pełnić służbę w Policji?
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
- który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- korzystający z pełni praw publicznych;
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie;
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Gdzie i jak składać dokumenty?
Postępowanie kwalifikacyjne rozpoczyna się z chwilą złożenia przez kandydata do służby w Policji następujących dokumentów:
- podanie do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi przyjęcie do służby w Policji;
- wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B)
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie – oryginały
- dokumentów do wglądu), w przypadku wystawienia tych dokumentów w językach obcych – ich tłumaczenie;
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby (oryginały dokumentów do wglądu), jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służbie;
- książeczka wojskowa zawierającą wpis potwierdzający odbycie zasadniczej służby wojskowej lub przeniesienie do rezerwy
Kandydaci do służby w Policji zgłaszający się z wyżej wymienionymi dokumentami powinni legitymować się dokumentem potwierdzającym tożsamość- przypomina policja.
Osoby zainteresowane podjęciem służby w Policji powinny osobiście złożyć dokumenty w: Wydziale Doboru Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi przy ul. Lutomierskiej 108/112 lub siedzibach komend miejskich i powiatowych Policji województwa łódzkiego.
Przebieg postępowania kwalifikacyjnego
- Test wiedzy z zakresu funkcjonowania policji
- Test sprawności fizycznej
- Test psychologiczny
- Rozmowa kwalifikacyjna
- Ustalenie przez komisję lekarską zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji
- Postępowanie sprawdzające określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?