Nagrodę za przedstawienie "Poskromienie złośnika" na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi odebrała dziś grupa uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Wieluniu pod opieką nauczycielek: Magdaleny Pioruńskiej i Doroty Musiałek - Jeżewskiej. Przedstawienie wieluńskiej szkoły wywalczyło pierwsze miejsce na Przeglądzie Innowacji i Twórczości w Edukacji, gdzie uczniowie zaprezentowali je szerokiej publiczności.
To nie pierwszy sukces przedstawienia Magdaleny Pioruńskiej. Wcześniej nauczycielka otrzymała nagrodę European Language Label.
-Dla mnie jest przede wszystkim docenieniem mojej pracy z młodzieżą, która często bywa trudna i wymaga ode mnie dużego nakładu energii i entuzjazmu. Z drugiej strony młodzież bywa też bardzo inspirująca – zwłaszcza kiedy angażuje się we współpracę ze mną na polu artystycznym. Jest coś takiego w sztuce, co sprawia, że bez względu na to, co ktoś na jej temat deklaruje, przeżywanie jej i tworzenie sprawia, że człowiek się zmienia. Szczególnie teatr potrafi wyciągnąć z młodych ludzi, to co jest w nich najlepsze.
Sądzę, że Certyfikat European Language Label jest bardzo prestiżowym wyróżnieniem dla naszej szkoły. Potwierdza, że młodzież z technikum potrafi myśleć, tworzyć i angażować się z sercem. W końcu bez nich nie byłoby tego wyróżnienia - mówi Pioruńska.
Nagradzane przedstawienie to nowoczesna interpretacja utworu Williama Shakespeare'a, która znacznie różni się od oryginalnej wersji.
- Mamy zatem typowe, młodzieżowe problemy, fascynację sportem, pierwsze miłości, reakcję otoczenia na inność, oraz jak sobie z tą innością radzić w świecie, w którym mówi się nam, że wszyscy powinniśmy być tacy sami. Inaczej niż w oryginale zamiast dwóch sióstr głównymi bohaterami są dwaj bracia, a poskramia dziewczyna - wyjaśnia nauczycielka.
Pomysł na przedstawienie zrodził się z chęci opowiedzenia o szekspirowskiej klasyce w sposób interesujący i prawdziwy tak, by uniknąć nudy i skojarzeń ze szkolną ławką.
- Poza tym moim celem było opowiedzieć o współczesnych problemach młodzieży, ukrywając się trochę za całą tą szekspirowską, wzniosłą otoczką - wyjaśnia Magdalena Pioruńska.
Przedstawienie uczniowie wykonują w języku angielskim. Zdaniem Pioruńskiej taka forma nauki ułatwia przyswajanie języka obcego.
-Staram się dopracowywać ruch sceniczny i połączyć obcy język ze zdolnościami aktorskimi. Na scenie dużo się dzieje, co zmusza młodych ludzi do uważnego oglądania i angażowania się w spektakl - mówi nauczycielka, która w planach ma już realizację kolejnego podobnego przedsięwzięcia.
- Zachęcona sukcesem adaptacji szekspirowskiej, zabieram się teraz za Czechowa i jego „Wiśniowy sad”. Angielski i polski to już za mało. Pora teraz oswoić młodzież z rosyjskim - zapowiada.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?