- Celem konkursu jest: rozwój wrażliwości estetycznej dzieci i młodzieży oraz uzdolnień plastycznych; wzbudzanie inwencji twórczej przy inscenizacji szopek, z uwzględnieniem
tradycji i akcentów regionalnych, kształtowanie aktywnej i twórczej postawy społeczeństwa wobec sztuki oraz tradycji Świąt Bożego Narodzenia, promowanie twórczości utalentowanych uczniów i efektów pracy nauczycieli oraz prezentacja szopki bożonarodzeniowej jako elementu kultury chrześcijańskiej i narodowej - mówi Magdalena Kopańska z Muzeum Ziemi Wieluńskiej.
Uczestnicy konkursu wykonają przestrzenną pracę plastyczną – szopkę bożonarodzeniową statyczną bądź ruchomą, uwzględniając przy tym elementy
tradycji Bożego Narodzenia.
Kto może wziąć udział w konkursie?
W konkursie biorą udział uczniowie, jak i uczestnicy pozalekcyjnych oraz pozaszkolnych form edukacyjnych. Dostarczone prace będą oceniane w III kategoriach wiekowych:
uczniowie szkół podstawowych klasy I - IV
uczniowie szkół podstawowych klasy V - VII
- uczniowie szkół średnich
Każdy uczestnik (grupa uczestników) powinien dostarczyć jedną pracę przestrzenną, wykonaną z dowolnego tworzywa, przy czym sugeruje się wykonanie szopek z materiałów naturalnych. Szopka ma być pracą autorską uczestnika (uczestników) konkursu. Dostarczone prace muszą zawierać następujące dane uczestnika konkursu: imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer telefonu, e-mail, miejsce nauki (szkoła), opiekun szkolny (jeśli jest); podstawowe informacje na temat szopki np.: materiały użyte do budowy szopki; w konkursie nie mogą brać udziału prace, które brały już udział w innych konkursach.
Termin nadsyłania prac konkursowych
Szopkę należy dostarczyć do Muzeum Ziemi Wieluńskiej, ul. Narutowicza 13, w terminie do 30 listopada 2022 r. (godz.15.00). Po tym terminie prace nie będą przyjmowane.
Wystawa pokonkursowa trwać będzie do 15 stycznia 2023 r.
Prace oceniać będzie Komisja Konkursowa, decyzje Komisji są nieodwołalne i niezaskarżalne. Szopki będą oceniane według następujących kryteriów:
ogólne wrażenie artystyczne
oryginalność pomysłu
opracowanie ogólne
dobór i wykorzystanie materiałów
uwzględnienie motywów regionalnych i tradycyjnych
wkład pracy
estetyka pracy oraz trwałość konstrukcji,
walory plastyczne (kompozycja, kolorystyka, dodatki)
Prace zakwalifikowane do konkursu prezentowane będą na wystawie pokonkursowej w Muzeum Ziemi Wieluńskiej. Dla uczestników konkursu przewidziane jest spotkanie z okazji
otwarcia wystawy pokonkursowej, połączone z uroczystym wręczeniem nagród i wyróżnień. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się 6 grudnia 2022 r. (wtorek) o godz. 12.00. Więcej informacji o konkursie można zdobyć pod nr tel. (43) 843 43 34 lub 601929303 oraz drogą mailową: [email protected].
A tak było na rozstrzygnięciu konkursu w 2019 roku. Teraz konkurs powraca po pandemicznej przerwie.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?