– Rozdaliśmy 140 wejściówek. Tyle osób jesteśmy bowiem w stanie maksymalnie zmieścić w naszej sali widowiskowej – mówi Agnieszka Mikulska, dyrektor WDK w Wieluniu. – Koszty spektaklu pokrywa Narodowe Centrum Kultury, z którym podpisaliśmy umowę. Liczymy na dalszą współpracę, która może zaowocować wystawieniem kolejnych dobrych spektakli w WDK. Normalnie nie byłoby nas na to stać.
Autor sztuki Daniel Dan Gordon jest w świecie teatru już 25 lat, napisał sześć sztuk, najwięcej sukcesów osiągnęła PRUNNING THE FAMILY TREE – WIĘZI RODZINNE. Sztuka-finalistka Eugene O’Neill Centers National Playwrights Conference 1998. Po raz pierwszy wyprodukowana w 2003 roku przezMichiganState University College of Arts and Letters.Wygrała konkurs nowych sztuk Heller Theatre w 1998 roku. Jej premiera odbyła się w ramach dorocznej konferencji OCTA. Wystawiana na terenie całych Stanów Zjednoczonych cieszy się niesłabnącą popularnością. Jest grana i sprzedawana przy pełnych salach, co jak na filmową Amerykę jest nie lada wyczynem. Spektaklowi towarzyszą znakomite recenzje i owacyjne przyjęcie publiczności.
Jest to jeden z powodów, dla których Małgorzata Pieńkowska zdecydowała się na produkcję polskiej prapremiery. Jest pewne, że w przyzwyczajonej do dobrej rozrywki Polsce, publiczność przyjmie spektakl entuzjastycznie.
– To bardzo ceniony i rzadki gatunek czarnej komedii absurdu. Doskonale skonstruowana intryga, wciągająca widza w pozornie banalny świat czterech kobiet – babci, dwóch córek i wnuczki, od pierwszych minut wywołuje salwy śmiechu przeplatane refleksją i skupieniem. Będąc inteligentną i doskonale zagraną farsą, wypełnia niszę na polskim rynku teatralnym – jest sztuką zabawną i dramatyczną zarazem. Bawi i zmusza do refleksji – zapowiada aktorka.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?