Podczas oficjalnego otwarcia Centrum Badawczo-Rozwojowego słowo innowacyjność odmieniano przez wszystkie przypadki. Ale w tym przypadku nie jest to bynajmniej określenie na wyrost. Wielton zbudował obiekt szyty na miarę XXI wieku, który pozwoli firmie umocnić pozycję na rynku i być o krok przed konkurencją.
- Decyzja o budowie centrum nie była łatwa, wręcz dojrzewała w bólach. Długo zastanawialiśmy się, jak to przełoży się na naszą działalność. Zwyciężyła świadomość, że jeżeli chcemy w przyszłości być firmą innowacyjną na skalę międzynarodową, rozwijać się dynamicznie, wypuszczać na rynek produkty konkurencyjne, mierzyć się z największymi w Europie, to taka inwestycja jest niezbędna. Możemy śmiało mówić o rewolucji technologicznej w naszej firmie - mówi Mariusz Golec, prezes zarządu Wielton S.A.
Najprościej rzecz ujmując, Wielton stworzył wielki symulator, która pozwala testować naczepy w takich samych warunkach, jak na prawdziwych drogach. Nowoczesne urządzenia pozwalają kompleksowo sprawdzać innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne już na etapie tworzenia projektów i prototypów. W praktyce oznacza to wykluczenie ryzyka powstania jakichkolwiek usterek, nawet przy wieloletniej eksploatacji pojazdów. Jest to o tyle ważne, że klienci oczekują coraz bardziej funkcjonalnych i coraz lżejszych środków transportu.
- Najlepiej, żeby nic nie ważyły - śmieje się prezes Golec. - Stanowisko badawcze pozwala nam sprawdzić, czy nie przekraczamy przysłowiowej cienkiej czerwonej linii.
W Wieluniu projektowane są zaawansowane technologiczne naczepy i przyczepy. Kosztem 22 mln zł powstała nowoczesna hala badań symulacyjnych i prototypowni, budynek biurowy, wyspecjalizowane stanowisko do badań zmęczeniowych i wytrzymałościowych pojazdów oraz stanowiska diagnostyki układów hamulcowych i konstrukcji pojazdów. Inwestycję wsparło ministerstwo gospodarki, przyznając na ten cel 9,5 mln zł unijnej dotacji.
Na uroczystości nie zabrakło przedstawicieli władz szczebla ministerialnego i wojewódzkiego. Zaproszeni goście mogli przekonać się na własne oczy, jak działa dopiero drugi tego rodzaju obiekt w Europie (pierwszy znajduje się w Niemczech). Zaprezentowano też film dokumentujący jego ekspresową budowę i wręczono okolicznościowe statuetki.
Działalność Centrum Badawczo-Rozwojowego ściśle jest związana otwarciem się firmy na środowiska naukowe. W czerwcu ub.r. Wielton otworzył zamiejscowe biuro projektowe w gliwickim Parku Naukowo-Technologicznym. Transfer innowacyjnych technologii ze środowiska akademickiego do biznesu umożliwia również współpraca z Politechniką Śląską.
- Politechnika uruchamia specjalność pod patronatem Wieltonu. Tym sposobem studenci będą uczyć się projektowania naszych produktów - podkreśla Maciej Kaczor, szef działu badań i rozwoju w Wieltonie.
Czołowy producent naczep i przyczep w Europie obchodzi w tym roku 20-lecie działalności. Przez ten czas Wielton wypuścił na rynek 60 tys. pojazdów, które przewożą towary po drogach Europy, Azji i Afryki.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?