Kończy się ważny etap rozbudowy wieluńskich zakładów Wieltonu. Wkrótce pełną parą zacznie pracować zautomatyzowana linia lakiernicza do antykorozyjnego zabezpieczania podwozi i skrzyń metodą kataforezy (KTL).
- Hala KTL jest gotowym obiektem, w którym maszyny jedna po drugiej oddawane są do eksploatacji. Jesteśmy na etapie zaawansowanych testów produkcyjnych i myślę, że od stycznia linia lakiernicza zacznie działać w pełni – mówi Mariusz Golec, prezes Wielton S.A.
Technologia gwarantuje ochronę przed korozją nawet w trudno dostępnych miejscach. Pomalowane elementy trafiają na zautomatyzowaną linię montażową. W firmie zapewniają, że proces malowania kataforetycznego został dodatkowo zmodyfikowany i wyróżnia się swoją skutecznością na tle konkurencji.
Linia KTL została przetransportowana do Wielunia z włoskiej Pescary. Jest to jedna z szeregu inwestycji związanych z przejęciem przez Wielton spółki Compagnia Italiana Rimorchi, która była w upadłości.
- Firma miała bardzo niekorzystną lokalizację pod względem biznesowym i nie było uzasadnienia ekonomicznego do kontynuowania pracy fabryki. Przejęliśmy majątek spółki i jej kultowe marki, które przywróciliśmy do życia – mówi prezes Golec. - Aktualnie realizujemy nasz plan zgodnie z tym, co powiedzieliśmy 2,5 roku temu. Przewieźliśmy do Wielunia już prawie całe wyposażenie i technologię. We Włoszech pozostały hale produkcyjne, które będą sukcesywnie demontowane i zagospodarowywane zgodnie z potrzebami inwestycyjnymi Grupy Wielton.
Oprócz linii KTL, z Włoch przewieziono m.in. osiem linii spawalniczych zainstalowanych na zakładzie nr 1, które działają na trzy zmiany, obsługiwane przez ponad 50 osób. Zaadoptowana technologia obejmuje także dodatkowe roboty spawalnicze i nowoczesną linię montażową, którą oddano już do użytku.
- Akwizycja we Włoszech oraz nasze działania z tym związane przyczyniły się do poprawy nie tylko efektywności produkcji, ale także komfortu pracy naszych pracowników. Nasze plany nie skupiły się jedynie na Polsce. We Włoszech nadal rozwijamy marki Viberti i Cardi i restrukturyzujemy montownię pojazdów – dodaje szef Wieltonu.
O dalszych planach rozwoju wieluńskich zakładów Wieltonu oraz o kulisach zagranicznej ekspansji firmy można przeczytać w wywiadzie z prezesem Mariuszem Golcem w „Naszym Tygodniku”, który ukazał się w piątek 28 grudnia z „Dziennikiem Łódzkim”.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?