W tym tygodniu kolejne spotkanie poświęcone drugiej obwodnicy Wielunia

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Udostępnij:
W najbliższy piątek, 24 czerwca, odbędzie się kolejne spotkanie poświęcone planowanej obwodnicy Wielunia, na które zapraszają inwestor i biuro projektowe

Na zlecenie łódzkiego oddziału GDDKiA firma Ivia z Katowic opracowuje warianty obwodnicy Wielunia, która wyprowadzi poza miasto uciążliwy ruch tranzytowy z dróg krajowych 43 i 45. Obecny etap to przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ). Analizowane są dwa korytarze zachodnie drogi (na mapach oznaczone kolorami błękitnym i różowym) i jeden wschodni (żółty). W wyniku tych prac do końca 2022 r. mamy poznać preferowany przebieg trasy.

W ostatnim czasie ogłoszono kolejną turę konsultacji dotyczących proponowanych rozwiązań projektowych. Do 1 lipca zainteresowane osoby mogą składać swoje uwagi i sugestie. Formularz wniosku oraz aktualne materiały projektowe są dostępne na stronie obwodnicawielunia.pl.

W tym tygodniu odbędzie się kolejne spotkanie dotyczące inwestycji. Inwestor i biuro projektowe zapraszają mieszkańców do sali Wieluńskiego Domu Kultury w piątek 24 czerwca o godz. 13:30.

W pierwszej fazie prac przygotowawczych firma Ivia proponowała cztery warianty obwodnicy. Zostały one ocenione na podstawie kilkudziesięciu kryteriów. Najlepszą notę uzyskał dłuższy z wariantów zachodnich (nr 2 - różowy), najsłabszą - dłuższy wschodni (nr 4 - czerwony). W efekcie ten ostatni w listopadzie 2021 r. został wykluczony z dalszych analiz.

Mieszkańcy spodziewali się, że również drugi z korytarzy wschodnich odejdzie do lamusa i analizowane będą tylko zachodnie. Takie deklaracje padły podczas konferencji z udziałem samego ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Okazało się jednak, że przebieg wschodni musi być analizowany po to, by w sposób miarodajny wykazać, jak wypada na tle zachodnich. Formalnie status wszystkich trzech korytarzy jest taki sam.

- To dzięki naszym analizom wiemy, że wariant wschodni jawi się jako mniej korzystny. Inaczej musielibyśmy wróżyć z fusów – mówił Tomasz Wujcicki z firmy Ivia podczas kwietniowego spotkania z mieszkańcami w wieluńskim kinie.

W aktualnym etapie przygotowania inwestycji (STEŚ) dokonuje się uściślenia projektowanych elementów drogi. Wrysowywane są rozwiązania skrzyżowań, przebiegi dróg do obsługi przyległego terenu, ustala się typy oraz podstawowe parametry techniczne obiektów inżynierskich. Prowadzona jest także inwentaryzacja przyrodnicza, która stanowi podstawę do ustalenia zakresu i rodzaju stosowanych urządzeń ochrony środowiska.

Przyjęty harmonogram zakłada oddanie trasy do użytku w 2030 r. Inwestycja jest wpisana do rządowego programu budowy 100 obwodnic.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie