- Od jakiegoś czasu policja otrzymuje sygnały o tego typu oszustwach. Tym razem ofiarą oszustów padł mieszkaniec powiatu wieluńskiego, który uwierzył w fałszywemu pracownikowi banku, że jego pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone. Następnie zasugerowano mu ich ochronę i ulokowanie na innym „bezpiecznym koncie” poprzez dokonywanie wpłat przy wykorzystaniu kodów BLIK. Tym sposobem pieniądze trafiły w ręce oszustów. Mężczyzna stracił ponad 10 000 złotych - wylicza Katarzyna Grela, rzecznik prasowy KPP w Wieluniu.
Co robić, aby nie paść ofiarą oszusta podszywającego się za pracownika banku
Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej
Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów
Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV
Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?