Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uwaga! Oszuści próbują wyłudzić dane klientów banków. Mieszkaniec powiatu wieluńskiego stracił 10 tys. zł

Daniel Sibiak
Daniel Sibiak
ronstik/Getty Images
Wieluńscy mundurowi ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Drogą telefoniczną oszust podający się za pracownika banku uzyskuje dostęp do konta swojej ofiary i zgromadzonych na nim pieniędzy.

- Od jakiegoś czasu policja otrzymuje sygnały o tego typu oszustwach. Tym razem ofiarą oszustów padł mieszkaniec powiatu wieluńskiego, który uwierzył w fałszywemu pracownikowi banku, że jego pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone. Następnie zasugerowano mu ich ochronę i ulokowanie na innym „bezpiecznym koncie” poprzez dokonywanie wpłat przy wykorzystaniu kodów BLIK. Tym sposobem pieniądze trafiły w ręce oszustów. Mężczyzna stracił ponad 10 000 złotych - wylicza Katarzyna Grela, rzecznik prasowy KPP w Wieluniu.

Co robić, aby nie paść ofiarą oszusta podszywającego się za pracownika banku

  • Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej

  • Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów

  • Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV

  • Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto