Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urząd Miejski w Wieluniu. Ankieta dla interesantów i zmiana godzin pracy

Redakcja
Wydziału Urzędu Miejskiego mieszczą się w trzech budynkach
Wydziału Urzędu Miejskiego mieszczą się w trzech budynkach Zbyszek Rybczyński
W Urzędzie Miejskim w Wieluniu znajdziemy ankietę, w której możemy wypowiedzieć się na temat pracy urzędników. Niektóre wydziały magistratu wydłużają godziny pracy we wtorki

Urzędnik powinien obsługiwać interesanta profesjonalnie i uprzejmie, a nie traktować go jak skaranie boskie. Ile raz już to słyszeliśmy. O tym, że teoria czasami mocno rozmija się z praktyką, wielu z nas miało okazję przekonać się na własnej skórze. Teraz mieszkańcy Wielunia i okolic mogą wypowiedzieć się, jak oceniają jakość obsługi w Urzędzie Miejskim. Burmistrz Paweł Okrasa zarządził anonimowe badanie ankietowe.

W ankiecie każdy może ocenić jakość usług w magistracie m.in. pod kątem szybkości i sprawności obsługi, uprzejmości i kultury osobistej urzędników, ich poziomu wiedzy. Ocenie została poddana również dostępność i czytelność formularzy, jak również sposób przekazywania przez pracownika stosownych instrukcji dotyczących ich wypełniania. Ponadto władze chcą dowiedzieć się, jak mieszkańcy oceniają wygląd i oznakowanie budynków urzędu. Wypełniający ankietę mogą wypisać swoje pomysły na polepszenie jakości obsługi i podzielić się innymi spostrzeżeniami dotyczącymi tej tematyki. Wyniki ankiety wraz z wnioskami z nich płynącymi zostaną przedstawione burmistrzowi podczas narad z udziałem kierowników komórek organizacyjnych urzędu.

Zmieniają się godziny pracy Urzędu Miejskiego w Wieluniu w wybrane dni. Od września w wydziale spraw obywatelskich i urzędzie stanu cywilnego, mieszczących się w budynku przy ul. Piłsudskiego 14, pracownicy ewidencji ludności i dowodów osobistych (pokój nr 1 na parterze) obsługują interesantów w każdy wtorek w godzinach 7.30. - 17.00. Natomiast od października w każdy wtorek w godzinach 7.30 – 17.00 w wydziale inwestycji i rozwoju (ratusz, pokój nr 9 na parterze) obsługiwani będą przedsiębiorcy. W pozostałe dni godziny pracy magistratu pozostają bez zmian, czyli od 7.30 do 15.30. Istnieje możliwość składania korespondencji codziennie do godz. 17.00 (ratusz, pokój nr 1).

1 września wszedł również w życie nowy kodeks zasad obsługi interesanta w Urzędzie Miejskim. Dobrze byłoby ten dokument umieścić w widocznych miejscach. Żeby każdy, kto ma coś do załatwienia w urzędzie, wiedział, czego od swoich podwładnych wymaga kierownictwo magistratu, a co za tym idzie - czego mamy prawo oczekiwać jako interesanci. A przede wszystkim mamy prawo do informacji - łatwo dostępnej, wyczerpującej, przekazywanej bez zbędnej zwłoki. „Interesant ma prawo do szacunku, równego i uprzejmego traktowania, uwagi i wysłuchania” - czytamy dalej w zarządzeniu burmistrza.

Urzędnik ma obowiązek przywitać się z interesantem i zapewnić mu miejsce siedzące. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn nie może tego zrobić, to podczas rozmowy pracownik magistratu również powinien przyjąć postawę stojącą. W czasie spotkania urzędnik nie może zajmować się innymi sprawami, ma też m.in. obowiązek wskazać przepisy prawa dotyczące załatwianej sprawy. Urzędnicy powinni wyglądać schludnie - w przypadku kobiety mile widziany jest żakiet, a u mężczyzn - marynarka. Warto pamiętać, że radni, sołtysi i przewodniczący zarządu osiedli w sprawach związanych z pełnieniem swoich funkcji są przyjmowani poza kolejnością.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto