Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w sprawie obwodnicy Wielunia

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Obwodnica Wielunia jest przygotowywana zgodnie z procedurą obowiązującą dla każdej nowej inwestycji finansowanej ze środków Krajowego Funduszu Drogowego - czytamy w odpowiedzi resortu infrastruktury udzielonej naszej redakcji

Od 6 do 22 kwietnia mieszkańcy gminy Wieluń ponownie mogli składać uwagi do rozwiązań proponowanych przez firmę opracowującą warianty obwodnicy Wielunia. Analizie poddawane są dwa przebiegi zachodnie i jeden wschodni. Mieszkańcy spodziewali się, że ten ostatni zostanie wykluczony z prac projektowych. Takie deklaracje padły podczas konferencji z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka w listopadzie 2021 r. Podczas spotkania w wieluńskim kinie, do którego doszło 14 kwietnia, do tematu odnieśli się przedstawiciele GDDKiA i biura projektowego. - Musimy analizować także przebieg wschodni, by wykazać, jak wypada na tle zachodnich - tłumaczono.

Teraz otrzymaliśmy stanowisko Ministerstwa Infrastruktury, do którego skierowaliśmy zapytanie na początku kwietnia. Poniżej publikujemy całą odpowiedź, której udzielił rzecznik prasowy resortu Szymon Huptyś:

GDDKiA prowadzi prace przygotowawcze dla obwodnicy Wielunia zgodnie z procedurą obowiązującą dla każdej nowej inwestycji finansowanej ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.

Obecnie GDDKiA analizuje możliwe przebiegi nowej drogi w ramach Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Jest to konieczne dla obiektywnego zbadania korzyści i ryzyk wynikających z budowy obwodnicy Wielunia w osi północ – południe i wymaga porównania potencjalnego przebiegu drogi zarówno po stronie wschodniej, jak i zachodniej. Na tym etapie nastąpi wstępne określenie wariantów, w tym wariantu preferowanego. Docelowy przebieg nowej trasy zostanie określony w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Wielunia.

Przy wyborze lokalizacji trasy jednym z najważniejszych kryteriów oceny wariantów jest kryterium społeczne, wraz z kryteriami środowiskowymi, inżynierskimi czy też ekonomicznymi. GDDKiA prowadzi kompleksową analizę, która uwzględnia wszystkie prezentowane stanowiska dotyczące przebiegu tej drogi.

W aktualnym etapie przygotowania inwestycji (Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe) dokonuje się uściślenia projektowanych elementów drogi. Wrysowywane są rozwiązania skrzyżowań, przebiegi dróg do obsługi przyległego terenu, ustala się typy oraz podstawowe parametry techniczne obiektów inżynierskich. Prowadzona jest także inwentaryzacja przyrodnicza, która stanowi podstawę do ustalenia zakresu i rodzaju stosowanych urządzeń ochrony środowiska. Rezultatem wszystkich tych prac będzie złożenie wniosku o decyzję środowiskową, która usankcjonuje ostateczny wariant obwodnicy. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, inwestor spodziewa się uzyskać decyzję środowiskową najpóźniej w październiku 2023 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto