Zabiegi o infrastrukturę dedykowaną rowerzystom i pieszym przy bardzo niebezpiecznej drodze trwały od wielu lat. Inwestycja zlecona przez łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad sukcesywnie posuwa się do przodu. Aktualnie w pasie przyszłego chodnika i ścieżki rowerowej budowana jest kanalizacja deszczowa. W ziemi zakopany zostanie także kanał technologiczny sieci teletechnicznej. Obecność ciężkiego sprzętu wymusza prowadzenie ruchu wahadłowego z pomocą sygnalizacji świetlnej.
Zanim na wylocie z miasta pojawiły się ekipy budowlane, przeprowadzono wycinkę drzew. Jak wynika z dokumentacji projektowej, ścieżka rowerowa między Wieluniem i Gaszynem będzie mieć szerokość 2 m, a chodnik 1,7 m. Ponadto powstaną perony dla autobusów, co wyeliminuje ich postój na jezdni. Zbudowane zostaną również nowe zjazdy do działek. Wartość kontraktu to 2 mln 772 tys. zł.
Jak już informowaliśmy, w ramach realizowanej aktualnie inwestycji szerokie i bezpieczne pobocze nie powstanie na całej długości drogi z Wielunia do Gaszyna. Zbudowane zostaną dwa odcinki o łącznej długości ok. 570 metrów - jeden zacznie się na skrzyżowaniu z ul. Graniczną, drugi w okolicy szkoły w Gaszynie. Pomiędzy nimi pozostanie 300 m jezdni bez ścieżki pieszo-rowerowej. Ten brakujący fragment docelowo ma zbudować gmina Wieluń. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?