Przebiegająca przez powiat pajęczański linia 146 to szlak o znaczeniu państwowym. Łączy magistralę węglową Śląsk-Pomorze z Częstochową (gdzie biegnie linia Warszawa-Katowice). PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację trasy, dzięki której pociągi będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h i zwiększy się bezpieczeństwo na torach.
Projekt o szacowanej wartości 250 mln zł będzie realizowany w formule „projektuj i buduj” w latach 2017 - 2020. Pod koniec października została wydana decyzja środowiskowa. Na 47 kilometrach linii zostaną wymienione tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Odnowiona będzie sieć trakcyjna. Zaplanowano remonty i przebudowę 44 obiektów inżynieryjnych (m.in. 4 wiaduktów) oraz przejazdów kolejowo-drogowych.
Dawniej przez powiat pajęczański jeździły osobówki z Częstochowy do Zduńskiej Woli, co zapewniało połączenie z Łodzią. Mogłoby się wydawać, że planowana rewitalizacjia linii 146 to wielka szansa na reaktywację przewozów pasażerskich. Niestety, inwestycję zaplanowano wyłącznie z myślą o składach towarowych. Fakt, że nie przewidziano renowacji infrastruktury pasażerskiej, to jeszcze pół biedy. Kolej zamierza... zlikwidować perony.
Protest w tej sprawie trafił już ministra infrastruktury i budownictwa. Została również uruchomiona internetowa petycja, która jest dostępna TUTAJ. Więcej na ten temat piszemy w "Naszym Tygodniku Wieluń Wieruszów Pajęczno", który ukaże się w piątek 18 listopada z "Dziennikiem Łódzkim".
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?