Na zlecenie Urzędu Miejskiego w Wieluniu zaprojektowana została droga łącząca ulice Długosza i Jagiełły. Arteria przecina obszar dawnej cukrowni, gdzie kilka podmiotów prowadzi działalność gospodarczą. Uchwałą rady miasta nadano jej już nazwę – ulica Cukrownicza.
Jej planowana całkowita długość to 600 metrów. Zaprojektowano asfaltową jezdnię, chodnik z kostki oraz oświetlenie. Całość nie powstanie jednak od razu.
Ratusz ogłosił przetarg na budowę nieco ponad połowy drogi wraz ze zjazdem z ul. Długosza (na całej długości powstanie natomiast oświetlenie). Wpłynęło pięć ofert, spośród których najtańsza opiewa 1,3 mln zł. Wszystkie wyceny mieszczą się w budżecie zadania, który miasto określiło na 2 mln zł. Aktualnie trwa weryfikacja złożonych ofert.
Dlaczego miasto zleca wykonanie tylko części zaprojektowanej infrastruktury drogowej? W ratuszu poinformowano nas, że całość miałaby powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. W kwestii finansowania budowy pozostałego odcinka wraz ze zjazdem z ul. Jagiełły podjęto rozmowy z Wieltonem, który w ostatnich latach nabył od gminy ponad 20 ha ziemi w kompleksie byłej cukrowni.
Budowa drogi to kolejny etap uzbrajania terenów pofabrycznych. Kilka lat wcześniej z budżetu gminy sfinansowano budowę kanalizacji sanitarnej.
Gmina Wieluń kupiła dawną cukrownię pod koniec 2015 r. za 12 mln zł. 30-hektarowy kompleks został podzielony na siedem działek o przeznaczeniu produkcyjno-usługowym. Oddzielną nieruchomość stanowi bocznica kolejowa. Do dziś nabywców znalazło sześć działek. W zasobach gminy pozostaje 2,5-hektarowy teren inwestycyjny i bocznica. Jak dotąd ratusz podjął dwie nieudane próby ich sprzedaży.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?