Inicjatorzy ożywienia ruchu pociągów pasażerskich na linii 181, która przebiega przez Wieluń i Wieruszów, spotkali się m.in. z prezydentem Wrocławia. - Pan Rafał Dutkiewicz jest żywo zainteresowany wykorzystaniem linii 181. Ma sztab wspaniałych ludzi, którzy widzą potrzebę innych rozwiązań niż tylko tzw. proteza koniecpolska - mówi Stanisław Kokot sekretarz Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność".
By myśleć o uruchomieniu regularnych połączeń kolejowych, linia kolejowa nr 181 Herby Nowe-Oleśnica musiałaby zostać zrewitalizowana. Na odcinku z Kępna do Oleśnicy nie ma sieci trakcyjnej. W 2002 roku, kiedy na tym odcinku zawieszono ruch pociągów pasażerskich, zaprzestano prac utrzymaniowych.
Na spotkaniu we Wrocławiu o linii 181 rozmawiano w kontekście połączenia stolicy Dolnego Śląska z Warszawą. Przedstawiono plany marszałka województwa łódzkiego, dotyczące budowy łącznika Wielunia z magistralą węglową w Chorzewie-Siemkowicach (linia 131). Zwrócono też uwagę na planowaną eksploatację złoża węgla "Złoczew", co jest dodatkowym argumentem na rzecz rozwoju infrastruktury kolejowej w naszym regionie.
Uznano, że pomysł połączenia Wrocławia z Warszawą przez Kępno, Wieruszów, Wieluń, Zduńską Wolę, Łódź jest godny zainteresowania i dalszych analiz. Prezydent Wrocławia skieruje go do dalszych prac w zespole naukowców i ekspertów celem wyliczenia kosztów budowy oraz określenia przydatności dla społeczeństwa.
O współczesnych pomysłach na ożywienie linii kolejowej nr 181, a także jej historii czytaj w najbliższym wydaniu "Naszego Tygodnika", który ukaże się z "Dziennikiem Łódzkim" w piątek 13 września.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?