Na niedawnym posiedzeniu RN zapadła decyzja, że zarząd nie będzie się odwoływał od orzeczenia Sądu Apelacyjnego w Łodzi i wprowadzi stosowne zmiany w regulaminie. Nie zdecydowano jednak, czy za sprzątanie będzie odpowiedzialna firma zewnętrzna, czy też spółdzielnia zatrudni do tego pracowników.
Jeszcze w tym miesiącu władze spółdzielni chcą ogłosić przetarg na sprzątanie. Gdy spłyną oferty, zarząd będzie wiedział, z jakimi kosztami musi się liczyć, podpisując umowę z firmę zewnętrzną. - Może się okazać, że zatrudnienie własnych pracowników wcale nie będzie tańsze - mówi prezes Wojciech Marchewka.
Co z przetargiem, jeśli spółdzielnia zdecyduje się sprzątać własnymi siłami? - Zgodnie z prawem, zawsze można go unieważnić bez podania przyczyny - odpowiada prezes.
Choć wyrok sądu jest obowiązujący, nowy system sprzątania i związane z nim nowe opłaty zaczną obowiązywać nie wcześniej niż w listopadzie. Jest tak dlatego, że podwyżek w czynszu nie można wprowadzać częściej niż raz na pół roku, zaś 1 maja w pajęczańskiej spółdzielni wchodzą w życie wcześniej zaplanowane podwyżki, m.in. za energię.
Informacja o nowych stawkach za sprzątanie będzie przedstawiona podczas walnego zgromadzenia, które musi zostać zwołane do końca czerwca.
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?