W momencie swojego powstania 1 października 1949 r. Stacja Terenowa PKS w Wieluniu była drugą placówką ruchu osobowego PKS na terenie ówczesnego województwa łódzkiego. U swych początków dysponowała 11 autobusami francuskiej marki Chausson. W marcu 1951 r. ze Stacji Terenowej została utworzona samodzielna Ekspozytura PKS ze stanem 12 autobusów i 19 samochodów ciężarowych.
W połowie lat 50. w skład przedsiębiorstwa wchodził Oddział PKS w Wieluniu i dwie placówki terenowe w Radomsku i Sieradzu, które stanowiły jego majątek do końca roku 1960. 27 czerwca 1959 r. oddano do użytku nowy obiekt bazy przy ul. Traugutta 53 z halą napraw i budynkiem administracji. W tym czasie tabor PKS tworzyło około 130 pojazdów.
Lata 60. i 70. to dalsza rozbudowa taboru oraz infrastruktury technicznej. Powstaje nowy budynek hali napraw z szatniami i magazynem części, automatyczna myjnia autobusów, stacja diagnostyczna, stacja paliw, dworce w Wieluniu i Wieruszowie. W skład przedsiębiorstwa wchodziła także szkoła przyzakładowa szkoląca wykwalifikowaną kadrę o specjalności mechanik – kierowca.
O HISTORII WIELUŃSKIEGO DWORCA PISZEMY TUTAJ: Dworzec PKS w Wieluniu. Po zburzonym obiekcie zostało wiele wspomnień ZDJĘCIA
Pod koniec lat 80. tabor składał się z około 200 autobusów i 100 samochodów ciężarowych. Przemiany ustrojowe spowodowały dostosowanie taboru i wykonywanych usług przez przedsiębiorstwo do wymagań rynkowych. PKS funkcjonował jako przedsiębiorstwo państwowe do 26 lipca 2005 roku. Wtedy stał się firmą prywatną i do dziś funkcjonuje jako PKS Wieluń Sp.z o.o.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?