Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy odcinek „Anatomii Wieltonu”. Popularni kierowcy youtuberzy z Polski i Niemiec testują hamowanie awaryjne

ryb
screen/youtube/anatomia wieltonu
Ukazał się kolejny odcinek serii ukazującej od kuchni działalność Wieltonu. Popularni kierowcy sprawdzili efektywność układów hamowania w naczepach wieluńskiego producenta.

Hamowanie awaryjne jest tematem przewodnim odcinka „Anatomii Wieltonu”, który 19 lutego ujrzał światło dzienne. W testach wzięli udział popularni kierowcy youtuberzy z Polski i Niemiec. Na poznańskim torze uczestnicy programu podjęli się następujących zadań:

  • hamowanie awaryjne na sygnał z prędkości 80km/h przy pustej naczepie,
  • hamowanie przed pachołkiem z prędkości 50 km/h z naczepą w połowie załadowaną,
  • hamowanie awaryjne z 80 km/h zestawem ważącym 40 ton.

Widzowie programu dowiadują się wielu szczegółów dotyczących działania układu hamulcowego w naczepach Wieltonu. Ich producentem jest uznana niemiecka firma Knorr-Bremse.

- Układ hamulcowy w naczepie powstaje w oparciu o jej parametry techniczne, a jego właściwości dostosowywane są do planowanego sposobu eksploatacji. Nie istnieje coś takiego, jak uniwersalny układ hamulcowy do każdego rodzaju naczepy – zaznacza Arkadiusz Czarnuch, kierownik działu badań i obliczeń w Wieltonie.

Wielton jest trzecim największym producentem naczep i przyczep w Europie. W samym Wieluniu zatrudnia 1,9 tys. osób. Cykl filmów „Anatomia Wieltonu” firma zapoczątkowała w marcu 2021 r. do tej pory ukazało się osiem odcinków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto