Niemiecki Langendorf rozbudował fabrykę w Wieluniu. Pracuje tu blisko 70 osób FOTO

OPRAC.:
Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Zakład produkcyjny spółki Langendorf w Wieluniu
Zakład produkcyjny spółki Langendorf w Wieluniu Landendorf GmbH
Udostępnij:
Niemiecki Langendorf rozbudował swój zakład produkcyjny w Wieluniu, który znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie spółki-matki Wielton. Wytwarzane są tutaj gotowe specjalistyczne naczepy niskopodwoziowe oraz komponenty do innych pojazdów produkowanych w macierzystych zakładach w Niemczech.

Langendorf został przejęty przez Grupę Wielton w 2017 r. jako ceniony niemiecki producent specjalistycznych pojazdów transportowych, m.in. inloaderów służących do przewozu szkła. Jesienią 2020 r. spółka uruchomiła fabrykę w Wieluniu, zbudowaną w rejonie ul. Fabrycznej na terenach bezpośrednio sąsiadujących z zakładami Wieltonu. W ostatnim czasie zakończyła się rozbudowa wieluńskiego centrum produkcyjnego Langendorfa, w którym zatrudnienie znalazło blisko 70 osób. Inwestycja pozwoli zwiększyć moce wytwórcze przedsiębiorstwa i skrócić terminy dostaw dla klientów. W Wieluniu powstają gotowe naczepy niskopodwoziowe SMART-LINE o ładowności do 47 ton oraz komponenty do innych pojazdów produkowanych w macierzystych zakładach Langendorfa w niemieckim Waltrop.

- Dzięki nowej lokalizacji zwiększamy nasze zdolności produkcyjne i umożliwiamy w przyszłości wytwarzanie jeszcze większej ilości komponentów we własnym zakresie. Zasadnicze procesy inżynieryjne pozostają w Waltrop, ale cieszymy się, że udało nam się pozyskać do zespołu w Polsce również bardzo kompetentnych i dobrze wyszkolonych pracowników, stanowiących uzupełnienie kadry Langendorfa. Ponadto, korzystamy z możliwości lakierowania techniką KTL w zakładzie Wieltonu, co przekłada się na dodatkową przewagę konkurencyjną – mówi cytowany w firmowym komunikacie dr Klaus P. Strautmann, dyrektor zarządzający Langendorf Polska.

Wspomniana linia lakiernicza do antykorozyjnego zabezpieczania metodą kataforezy w zakładach Wieltonu to jedno z największych tego typu zautomatyzowanych urządzeń w Europie. Została przetransportowana w 2018 r. do Wielunia z włoskiej Pescary. Była to jedna z szeregu inwestycji związanych z przejęciem przez Grupę Wielton spółki Compagnia Italiana Rimorchi. Ale Langendorf korzysta nie tylko z linii KTL spółki-matki. Do dyspozycji niemieckiego producenta jest również jedno z najnowocześniejszych w Europie stanowisk do całopojazdowego badania naczep, którą Wielton oddał do użytku w 2016 r. Naczepy niskopodwoziowe mogą zostać tutaj poddane kompleksowej kontroli technicznej.

Nowy zakład Langendorfa zajmuje powierzchnię 10 tys. metrów kw. Aktualnie w Wieluniu, poza produkcją komponentów dla zakładu w Waltrop, powstaje 8-10 naczep niskopodwoziowych miesięcznie. Ilość ta zostanie znacznie zwiększona w przyszłym roku.

Matecznik spółki Langendorf to 30-tysięczne miasto położone niedaleko Dortmundu. W 2018 r. burmistrzowie Wielunia i Waltrop podpisali deklarację partnerstwa miast połączonych biznesową strukturą Grupy Wielton. Uznano, że relacje na płaszczyźnie gospodarczej są dobrym zaczynem do zbudowania szerszej współpracy miast podobnej wielkości.

Zakład produkcyjny spółki Langendorf w Wieluniu

Niemiecki Langendorf rozbudował fabrykę w Wieluniu. Pracuje ...

Nowe obostrzenia od 1 grudnia

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie