Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Do 2025 r. Grupa Wielton będzie jedynym właścicielem niemieckiego Langendorfa FOTO

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Zakład produkcyjny spółki Langendorf w Wieluniu
Zakład produkcyjny spółki Langendorf w Wieluniu Landendorf GmbH
Do 2025 roku Grupa Wielton stanie się 100-procentowym właścicielem niemieckiej spółki Langendorf. Jest to jedna z pięciu europejskich marek przejętych przez wiodącego producenta naczep, przyczep i zabudów samochodowych

Langendorf jest firmą z blisko 80-letnim doświadczeniem w produkcji naczep. Jej matecznik to 30-tysięczne miasto Waltrop położone niedaleko Dortmundu. W 2017 r. dołączyła do Grupy Wielton jako lider niemieckiego rynku w segmencie pojazdów do przewozu szkła. Wielton kupił wtedy 80 proc. udziałów w niemieckiej spółce. W 2020 r. uruchomiono fabrykę Langendorfa w Wieluniu, którą później jeszcze rozbudowano.

Ale na tym nie koniec działań związanych z niemiecką marką. Grupa Wielton poinformowała właśnie, że stanie się 100-procentowym właścicielem Langendorfa do końca 2025 r. Taki czas na sfinalizowanie transakcji przewidziano w umowie podpisanej 15 marca 2023 r. „Inwestycja wiąże się między innymi z przejęciem nowoczesnej produkcji w Waltrop oraz sieci 45 serwisów partnerskich" – poinformował wieluński producent.

W sumie Grupa Wielton wchłonęła firmy produkujące pojazdy transportowe w pięciu europejskich krajach. Zaczęło się w 2015 r. od wykupienia włoskiej marki Viberti, a następnie lidera rynku francuskiego – Fruehauf. W 2017 r. do grona przejmowanych konkurentów dołączył niemiecki Langendorf, rok później – brytyjski Lawrence David. Wreszcie w 2022 r. częścią Grupy Wielton stała się hiszpańska firma Guillén Desarrollos Industriales S.L.

W 2022 r. Grupa Wielton sprzedała 23 180 pojazdów transportowych, co oznacza wzrost o 6 proc. rok do roku. Trzeci w Europie producent branży naczep, przyczep i zabudów samochodowych utrzymał wiodącą pozycję na kluczowych rynkach. Szacowane przychody Grupy osiągnęły rekordowy poziom 3,44 mld zł – o 28 proc. większe niż w 2021 r. Zadowalające wyniki udało się osiągnąć w niesprzyjających warunkach gospodarczo-rynkowych, przy wyraźnym schłodzeniu popytu w branży transportowej i pomimo wstrzymania działalności na rynku rosyjskim.

Przeczytaj więcej o ubiegłorocznych wynikach Grupy Wielton:

Wieluńską fabrykę Langendorfa zlokalizowano w sąsiedztwie zakładów Wieltonu, co pozwala na bieżącą kooperację. Zatrudnienie znalazło w niej ok. 70 osób. Powstają tu gotowe naczepy niskopodwoziowe oraz komponenty do innych pojazdów produkowanych w macierzystych zakładach Langendorfa w niemieckim Waltrop.

- Zasadnicze procesy inżynieryjne pozostają w Waltrop, ale cieszymy się, że udało nam się pozyskać do zespołu w Polsce również bardzo kompetentnych i dobrze wyszkolonych pracowników, stanowiących uzupełnienie kadry Langendorfa. Ponadto, korzystamy z możliwości lakierowania techniką KTL w zakładzie Wieltonu, co przekłada się na dodatkową przewagę konkurencyjną – mówił w 2021 r. dr Klaus P. Strautmann, dyrektor zarządzający Langendorf Polska, podsumowując rozbudowę wieluńskiej fabryki.

Wspomniana linia lakiernicza do antykorozyjnego zabezpieczania metodą kataforezy w zakładach Wieltonu to jedno z największych tego typu zautomatyzowanych urządzeń w Europie. Została przetransportowana w 2018 r. do Wielunia z włoskiej Pescary. Była to jedna z szeregu inwestycji związanych z przejęciem przez Grupę Wielton spółki Compagnia Italiana Rimorchi. Langendorf może korzystać także z jedynego w Polsce symulatora do całopojazdowego badania naczep, który Wielton uruchomił w 2016 r.

Polecamy również:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto