Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wciąż można składać uwagi do proponowanych wariantów obwodnicy Wielunia

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Fot. Zbigniew Rybczyński
Druga obwodnica Wielunia wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy na kierunku północ-południe. W dalszym ciągu można składać uwagi do proponowanych czterech wariantów trasy.

Wynajęta przez łódzką GDDKiA firma Ivia z Katowic opracowuje studium korytarzowe dla obwodnicy Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 45. Przedstawiono dwa warianty drogi na zachód od miasta i dwa kolejne po stronie wschodniej. Na stronie internetowej projektu obwodnicawielunia.pl udostępnione zostały poglądowe mapki z przebiegami trasy oraz materiały filmowe i informacyjne (zakładka "do pobrania"). Dodatkowo wielkoformatowe wydruki map zostały wyłożone do wglądu w urzędach gmin. Wszystkim zainteresowanym umożliwiono składanie uwag do proponowanych korytarzy trasy.

Pierwotnie konsultacje miały potrwać do 24 maja. Jak jednak poinformowano nas w Urzędzie Miejskim w Wieluniu, mapy są w dalszym ciągu dostępne, tak samo jak urna, do której mieszkańcy mogą wrzucać swoje sugestie. Materiały są dostępne w budynku ratusza na piętrze (sala nr 11) od poniedziałku do piątku w godzinach 9-14 oraz w siedzibie Wieluńskiego Domu Kultury (ul. Krakowskie Przedmieście 5), który jest otwarty od poniedziałku do piątku w godz. 8-16. Formularz konsultacyjny można pobrać na stronie obwodnicawielunia.pl oraz w urzędzie.

Trwające aktualnie prace to pierwszy etap przygotowań do budowy drugiej obwodnicy Wielunia. Sporządzone cztery lokalizacje trasy będą uwzględniały uwarunkowania geograficzne, przyrodnicze i społeczne i posłużą do wstępnej oceny najbardziej optymalnego wariantu. Studium korytarzowe powinno być gotowe do października 2021 r.

Kolejnym zadaniem inżynierów z Katowic będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Na tym etapie uściśla się projektowane elementy drogi. Wrysowywane są rozwiązania skrzyżowań, przebiegi dróg do obsługi przyległego terenu, ustala się typy oraz podstawowe parametry techniczne obiektów inżynierskich. Prowadzona jest też inwentaryzacja przyrodnicza.

Przygotowanie pełnej dokumentacji studialnej umożliwi złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wybranego wariantu obwodnicy. Po jej wydaniu uszczegóławia się całość dokumentacji, opracowywany jest przedmiar robót oraz kosztorys dla kluczowych elementów przedsięwzięcia. W rezultacie powstaje dokumentacja, która stanowi podstawę do sporządzenia projektu budowlanego.

Przyjęty harmonogram zakłada, że GDDKiA będzie mogła ogłosić przetarg na właściwy projekt i budowę obwodnicy w połowie 2025 r. Gdyby tak się stało, droga powinna być gotowa do użytkowania na początku 2030 r. Inwestycja jest ujęta w Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

Wciąż można składać uwagi do proponowanych wariantów obwodni...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto