Miejskie autobusy i trasy rowerowe w Wieluniu. Wypełnij ankietę

Redakcja
Ankieta ma związek z powstającym na zlecenie ratusza planem mobilności miejskiej. Urzędnicy zapowiadają, że chcą na nowo zorganizować komunikację miejską
Ankieta ma związek z powstającym na zlecenie ratusza planem mobilności miejskiej. Urzędnicy zapowiadają, że chcą na nowo zorganizować komunikację miejską Zbyszek Rybczyński
Udostępnij:
Władze Wielunia chcą, by więcej mieszkańców jeździło komunikacją miejską i rowerami. Trwają badania ankietowe

Komunikacja miejska funkcjonuje w Wieluniu tak sobie i dużo kosztuje - miasto dokłada rocznie do interesu ok. 1 mln zł. Mieszkańcy nie traktują autobusów jako alternatywy dla własnych samochodów. Urzędnicy ratusza deklarują, że chcą usprawnić działanie transportu zbiorowego. Wielunianie mogą w tym pomóc, wypełniając ankietę. Im więcej osób wypełni formularz, tym lepsze decyzje będzie można podjąć.

- Pozyskane informacje o preferencjach komunikacyjnych mieszkańców posłużą do ułożenia od podstaw komunikacji miejskiej, czyli przebiegu tras poszczególnych linii, umiejscowienia przystanków oraz dostosowania godzin przejazdów do potrzeb mieszkańców - zapowiada Tomasz Dudek z Urzędu Miejskiego. - Obecne linie i rozkłady powstały głównie w latach 90. i nie przystają do obecnych realiów. Powstały nowe zakłady pracy, markety i inne obiekty użyteczności publicznej.

Ankietę można wypełnić TUTAJ. papierowy formularz jest dostępny w ratuszu (pokój nr 1). Badanie ma związek z powstającym planem zrównoważonej mobilności miejskiej. W Wieluniu są również robione profesjonalne pomiary ruchu przy użyciu wideorejestratorów. Opracowanie studium transportowego Wielunia wraz z koncepcją tras rowerowych oraz projektem planu mobilności zlecono konsorcjum firm z Katowic i Warszawy. Koszt to prawie 300 tys. zł. Nie brakuje głosów, że to wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo Wieluń jest za małym miastem na tak drogie analizy.

Faktem jest, że komunikacja miejska wymaga zmian. W poprzedniej kadencji wprawdzie obniżono ceny biletów, jednak w ślad za tym nie poszły żadne działania, które zachęciłyby wielunian do korzystania z publicznego transportu. Z autobusów korzystają głównie seniorzy i młodzież szkolna. Teraz słyszymy zapowiedzi, że autobusy powinny dowozić do pracy i z powrotem pracowników dużych firm. Urzędnicy chcą też, aby mieszkańcy osiedli mieszkaniowych mogli dojechać komunikacją miejską do szkół, marketów, na cmentarz, do ogródków działkowych, do szpitala i przychodni lekarskich. W planach jest też uruchomienie specjalnych linii w dni targowe (wtorki i piątki).

Autobusy to jedno. Wiedza z ankiet ma również pomóc w ustaleniu przebiegu najpotrzebniejszych tras rowerowych. Obecnie w Wieluniu jest ich na lekarstwo. - Podobnie jak w przypadku komunikacji miejskiej, chcemy by ścieżki rowerowe służyły mieszkańcom, ale jednocześnie nie powodowały chaosu komunikacyjnego i pogorszenia bezpieczeństwa, a wręcz przeciwnie - przekonuje Tomasz Dudek z UM.

Co składa się na cenę paliwa?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie