Koronawirus w wieluńskim inspektoracie
W zawiązku z zakażeniem pracowników Inspektoratu ZUS w Wieluniu i koniecznością przeprowadzenia dezynfekcji pomieszczeń, do odwołania została zawieszona bezpośrednia obsługa klientów.
Zgłoszonych w ognisku zostało 6 osób i na chwilę obecną sytuacja się nie zmienia. Kwarantanną objętych zostało 7 osób. Są to dane z wczoraj. Nikt z osób zakażonych nie jest hospitalizowany- zapewnia Barbara Sułkowska, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu.
To już drugi raz, kiedy w wieluńskim ZUS-ie potwierdzone zostaje zakażenie koronawirusem. W maju tego roku po tym, jak u jednego z pracowników ZUS w Wieluniu potwierdzono koronawirusa, sanepid objął kwarantanną łącznie 21 osób, które miały kontrakt z osobą zakażoną. Kwarantanna nie sparaliżowała jednak pracy w zakładzie. Specjalistyczna firma dezynfekująca odkaziła budynek metodą zamgławiania. Objęcie pracowników Inspektoratu kwarantanną nie miało żadnego wpływu na pracę jednostki. Obsługa klientów na sali odbywała się bez zakłóceń, z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa.
Jak załatwić sprawę w ZUS?
Wnioski oraz dokumenty można złożyć bez osobistego kontaktu z pracownikiem do specjalnej skrzynki na dokumenty znajdującej się w Inspektoracie. Bezpośrednia obsługa klientów możliwa jest w II Oddziale ZUS w Łodzi i podległych mu jednostkach terenowych:
- ZUS Biuro Terenowe w Wieruszowie
- ZUS Biuro Terenowe w Pajęcznie
- ZUS Biuro Terenowe w Poddębicach
- ZUS Inspektorat w Pabianicach
- ZUS Inspektorat w Sieradzu
- ZUS Inspektorat w Łodzi
Zachęcamy klientów do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu- proponuje Iwona Kowalska - Matis
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa dolnośląskiego
Jak wyjaśnia rzecznik ZUS, można to zrobić elektronicznie lub telefonicznie:
- przez elektroniczny portal Platformy Usług Elektronicznych
Zachęcamy do zakładania profili na naszym portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z naszych usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet – za pomocą Profilu Zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej.
Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. - telefonicznie
Do dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00. Infolinia w sprawie bonu turystycznego: 22 11 22 111, e-mail: [email protected]. Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod numerami telefonów:22 484 84 84, 732 122 500. Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00–16.00.
Cały czas współpracujemy ze stacją epidemiologiczną i stosujemy jej wszystkie zalecenia dotyczące dezynfekcji pomieszczeń i izolacji pracowników- dodaje Iwona Kowalska - Matis.
Rzeczniczka zapewnia, że wszystkie placówki ZUS działają zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego, które są przewidziane w sytuacji związanej z pojawieniem się zarażonego pracownika. Pracownicy mają do dyspozycji środki ochrony i płyny dezynfekujące, z których mogą bez ograniczeń korzystać.
Praca w Inspektoracie ZUS w Wieluniu odbywa się planowo, jest zorganizowana tak, żeby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo zarówno pracowników inspektoratu jak i klientów. Sprawy klientów są realizowane bez zakłóceń- zapewnia ZUS.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?