Przebudowany został most kolejowy nad rzeką Wyderką w Janinowie niedaleko Rudnik. Leciwą konstrukcję rozebrano, wzmocniono fundamenty, zbudowano nowe przyczółki żelbetowe, na których zamocowano 26-metrowe stalowe przęsło pochodzące z mostu nad Wisłą w Krakowie. Tam stało się zbędne w związku z budową nowego mostu na międzynarodowej linii.
- Obiekty z kolejowych magistrali, po szczegółowym przeglądzie lub dodatkowych pracach są wykorzystywane na mniej uczęszczanych liniach. Po sprawdzeniu przez specjalistów, nie tylko podkłady i szyny, ale duże konstrukcje mostów nadal służą kolei. To racjonalne gospodarowanie dobrymi jeszcze materiałami – przekonuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przypomnijmy, że na czas przebudowy linii kolejowej 181 wstrzymany został ruch wszystkich pociągów. Przerwa trwała od połowy czerwca do 11 września. Przewoźnicy kolejowi zapewnili podróżnym zastępczą komunikację autobusową. Miesiąc po tym, jak pociągi wróciły na trasę, prace obok przeprawy w Janinowie dobiegają końca.
Po linii łączącej Wieluń ze Śląskiem kursuje ponad 20 pociągów pasażerskich i towarowych na dobę. Stary most w Janinowie był już w złym stanie technicznym. Nowa konstrukcja zapewnia bezpieczny przejazd dłuższych i cięższych składów towarowych. Jak podaje PKP PLK, z mostu nad Wisłą w Krakowie ponownie wykorzystano w sumie aż 12 przęseł.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?