Jak podkreśla prezydent Jacek Jaśkowiak, dzięki realizacji tej inwestycji odciążona zostanie zakorkowana ulica Dąbrowskiego i zwiększy się bezpieczeństwo pieszych.
Czytaj też:
– Przedłużenie św. Wawrzyńca uzupełni i poprawi układ komunikacyjny w tej części Poznania, a mieszkańcy zyskają wygodny przejazd – dodaje Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Istniejący fragment św. Wawrzyńca w kierunku Polskiej jest dwupasmowy, natomiast ten w stronę Kościelnej jest częściowo nieprzejezdny. Po przebudowie tego odcinka powstanie droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu (po jednym w każdym kierunku). Ulica będzie biegła wzdłuż nasypu kolejowego. Obok jezdni powstanie chodnik i droga rowerowa. Ponadto inwestor planuje wykonanie kanalizacji deszczowej, przystanków autobusowych, oświetlenia wzdłuż nowego odcinka ulicy, modernizację sygnalizacji świetlnej.
Czytaj także:
Na budowę miasto zarezerwowało w Wieloletniej Prognozie Finansowej 30 mln zł. Inwestycję współfinansuje spółka Colian Developer, do której należy ok. 6 ha terenu po dawnej fabryce Goplany. Na ten cel deweloper przekazał już 10 mln zł. Umowa w tej sprawie została podpisana w grudniu 2017 r. Przypomnijmy, że w lutym 2019 r. Rada Miasta uchwaliła plan miejscowy dla tej części Jeżyc. Oprócz zabudowy mieszkaniowej, mają tu powstać drogi (w tym rozbudowana ul. św. Wawrzyńca), a także park.
Wiadukt zostanie przebudowany lub rozebrany
Wiadukt kolejowy w ciągu ul. Kościelnej i Nad Wierzbakiem będzie przebudowany lub nawet… rozebrany. Miasto przygotowuje bowiem dwuwariantową koncepcję budowy wiaduktu. Po konsultacji z Radą Osiedla Jeżyce ostateczna wersja ma być gotowa w tym roku.
– Pierwszy wariant zakłada wykorzystanie istniejącego wiaduktu z przeznaczeniem dla pieszych i rowerzystów oraz zaprojektowanie nowego dla aut – mówi Maja Chłopocka-Nowak z PIM. – Drugi przewiduje, po uzgodnieniu z Miejskim Konserwatorem Zabytków, rozbiórkę obiektu i budowę nowego w innym miejscu. Autorzy koncepcji muszą uwzględnić planowaną budowę ul. św. Wawrzyńca.
Koncepcja wiaduktu uwzględniać będzie co najmniej trzy pasy ruchu, z czego dwa w stronę ul. Kościelnej, a jeden – w ul. Nad Wierzbakiem. Wykonawca koncepcji musi przeprowadzić badania geotechniczne, pozyskać wymagane opinie, analizy oraz uzgodnienia. Dzięki temu będzie możliwe wybranie jednego z dwóch wariantów budowy wiaduktu. Dopiero wtedy stanie się możliwe oszacowanie kosztów inwestycji.
Zobacz też:
Polub nas na FB
POLECAMY TEŻ:
Oni dostali się do Europarlamentu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?