Jak zrobić cyfrową rewolucję w firmie i czerpać z niej korzyści? Zapytaj specjalistów i działaj!

Materiał powstał we współpracy z ING Bank Śląski
O biznesie online piszą teraz wszyscy. Wiedzę jednak najlepiej czerpać z pewnych źródeł i realnych doświadczeń. Centrum Zdrowia Psychicznego FENIKS przeszło swoją cyfrową transformację i teraz może cieszyć się dodatkowymi zyskami. Aktualnie dla niektórych firm internet stał się głównym filarem działalności. Jak mądrze prowadzić biznes online? Jak omijać pułapki i planować przyszłość w internecie?

Sprawdź, jak poradziła sobie firma Feniks i skorzystaj z ich pomysłów na rozwój w obszarze online. Prowadzisz swój biznes i masz pytania, wątpliwości? Zapytaj eksperta! Zadaj jedno lub wiele pytań o możliwości, rozwiązania, dobre praktyki, które możesz wykorzystać w swojej firmie.

ING Bank Śląski Działam Dalej

Czy każda firma powinna istnieć w internecie?

Obecność online polskich przedsiębiorstw nie jest nowością. Firmy były obecne w internecie od lat. Współcześnie zmieniło się jednak podejście do prowadzenia biznesu. Słuszność tej zmiany potwierdziła m.in. pandemia koronawirusa. Wiele biznesów, które w normalnych okolicznościach dobrze radziły sobie na rynku i miały stabilne zyski, w czasie wprowadzenia obostrzeń, z dnia na dzień zostały odcięte od podstawowego źródła dochodu.

W ten sposób ucierpieli m.in.: fryzjerzy, kosmetyczki, salony samochodowe, siłownie, baseny, szkoły językowe, lekarze specjaliści.

Prowadzenie biznesu online nie dla wszystkich oznacza to samo. Działania, które zwykle podejmowane są przez świadomych przedsiębiorców to:

  • Strona WWW lub blog firmowy – realizacja celów wizerunkowych.
  • Reklama online – pozyskanie nowych Klientów.
  • Działania w social mediach – powiększenie zasięgów, pozyskiwanie nowego Klienta.
  • Prowadzenie sklepu internetowego – realizacja celów sprzedażowych.
  • Aktywne działania content marketingowe – wzmacnianie pozycji eksperta.
  • Kampanie displayowe – umocnienie wizerunku firmy w bezpiecznym kontekście.

Omnichannel w praktyce. Co to takiego i dlaczego warto wykorzystać go we własnej firmie?

O dobry wizerunek firmy oraz opinie Klientów należy dbać zarówno online jak i offline. Na wielu biznesowych spotkaniach, konferencjach i w codziennych rozmowach liderów pada słowo omnichannel. Co to dokładnie znaczy?

Omnichannel to sposób na docieranie do klientów równocześnie w wielu kanałach.

Omnichannel to zbieranie danych o użytkownikach w sklepie internetowym i klientach w sklepach stacjonarnych, użytkownikach aplikacji mobilnych i kart lojalnościowych. Odpowiednio przetworzone dane pozwalają na dotarcie do użytkowników różnymi kanałami, za pomocą:

  • Strony internetowej,
  • Social mediów,
  • Reklamy kontekstowej,
  • Promocji w sklepie stacjonarnym,
  • Newslettera,
  • Wiadomości SMS.

Dzięki strategii omnichannel w nienachalny sposób możemy przypomnieć potencjalnym Klientom o istnieniu firmy.

Jak wybrać bank, który pomoże Ci rozwinąć biznes online?

Biznes online w wielu przypadkach oznacza własny sklep internetowy. Aktualnie może go posiadać nawet najmniejsza firma czy jednoosobowa działalność. Sklep internetowy to możliwość pokazania swoich produktów i usług, bezpośredniego kontaktu z Klientem, zdobywania opinii, a co za tym idzie – ciągłego udoskonalania produktów.

Klient musi mieć pewność, że płatność w sklepie internetowym jest bezpieczna.

Polacy w ostatnich latach przyzwyczaili się do pewnych form płatności internetowych. Bardzo często w sklepach internetowych korzystają z szybkich przelewów internetowych albo płatności BLIK. Czasami wykorzystują możliwość płatności z późniejszym terminem.

Założenie sklepu internetowego pozwoli na pokazanie produktów i usług, pozyskanie nowych Klientów i zwiększenie sprzedaży. Przygotowując się do założenia lub unowocześnienia swojego sklepu internetowego, trzeba pamiętać o odpowiednim systemie bankowości. Żeby sklep internetowy odniósł sukces, droga od poznania produktu do zakupu nie powinna być długa, a kolejne kroki łatwe i intuicyjne. Klienci w sklepach internetowych bardzo dużą wagę przywiązują również do płatności internetowych.

ING Bank Śląski oferuje wsparcie przy stworzeniu sklepu internetowego. Bank wspólnie ze swoim technologicznym partnerem Codarius umożliwia stworzenie sklepu internetowego w 5 dni i to bez kosztów na starcie.

ING Bank Śląski Działam Dalej

Dodatkowo bank uruchomił promocję na usługi dla firm, w której bezpieczne płatności imoje można uruchomić bezpłatnie w swoim sklepie internetowym 3 miesiące darmowej usługi może dać pewność, że rozwiązanie się sprawdza i warto w nie inwestować w przyszłości.

Biznes online czy offline? Kiedy firma powinna postawić na cyfrową rewolucję? [WYWIAD]

Na pytania o zmiany, jakie z dnia na dzień musiały zajść w firmie, żeby mogła działać w nowej rzeczywistości odpowiada pan Rafał Kareł z Centrum Zdrowia Psychicznego Feniks.

PPG: W którym momencie podjęli Państwo decyzję: wzmacniamy kanał online?

Rafał Kareł: W naszym przypadku decyzje o budowie dedykowanego kanału online zapadły już wcześniej i planowaliśmy pierwsze testy we wrześniu 2020. Jednak zapowiadane ograniczenia związane z pandemią spowodowały, że trzeba było działać natychmiast, nie mogliśmy pozostawić naszych pacjentów bez wsparcia.

W piątek byliśmy zmuszeni zamknąć nasze ośrodki, a już w poniedziałek, po weekendzie wytężonej pracy świadczyliśmy usługi telemedyczne we wszystkich kategoriach świadczeń, w których było to możliwe.

PPG: Pandemia zmieniła podejście Polaków do teleporad lekarskich?

Rafał Kareł: Tak i to bardzo. Nasz personel spotkał się z pozytywnym nastawieniem i akceptacją początkowych, oczywistych w przypadku rozwiązań improwizowanych niedoskonałości. Pacjenci już wiedzą, że teleporady są bezpieczne, wygodne i w niczym nie ustępują poradom tradycyjnym, są też znacząco wygodniejsze. Wielu z nich planuje pozostać przy tej formie świadczenia, nawet po zniesieniu obostrzeń sanitarnych.

PPG: Jaki wzrost zainteresowania zauważyli Państwo na swojej stronie? Jakie udogodnienia przygotowali Państwo dla swoich odbiorców?

Rafał Kareł: Znaczący wzrost zainteresowania. Pamiętajmy, że kryzys pandemiczny i związany z nim stres silnie rzutował na dobrostan psychiczny społeczeństwa.

Przenieśliśmy wszystkie usługi (które mogliśmy) świadczone z ramienia NFZ a także wszystkie usługi prywatne do telemedycyny.
Pacjenci są obsługiwani przez preferowany przez siebie system komunikacyjny, a porady komercyjne wygodnie rozliczane przez linki płatności.

PPG: Czy działalność firmy zmieniła się w czasie pandemii?

Rafał Kareł: Tak, w sposób znaczący. Nastąpiła konieczność pełnego zamknięcia wszystkich oddziałów dla pacjentów i przeniesienia porad do telemedycyny. Większa część pracowników przychodni, rejestracji i biura pracowała zdalnie.

PPG: Jakie rozwiązania, które zostały wprowadzone na ten szczególny czas, pozostaną w firmie na dłużej?

Rafał Kareł: Zasadniczo zostaną z nami wszystkie wprowadzone rozwiązania. Będziemy pracowali nad ich doszlifowaniem.
Zarówno teleporady, praca zdalna jak i zdalne płatności spotkały się z dobrym przyjęciem pacjentów i personelu. Większość wprowadzonych zmian znacząco usprawnia pracę i sprzyja większej dostępności naszych usług.

PPG: Czy pandemia koronawirusa zmieniła wymagania Państwa odbiorców?

Rafał Kareł: Oczywiście, pacjenci oczekują wizyt z zachowaniem reżimu higienicznego, w wypadku wizyt w poradni, a w przypadku telewizyt, obsługi wszystkich popularnych kanałów komunikacji a także załatwiania wszelkiej „papierologii” w formie elektronicznej.

PPG: Jak inni przedsiębiorcy mogą przygotować się do tego typu sytuacji kryzysowych?

Rafał Kareł: Trzeba być otwartym na zmianę śledzić trendy i możliwości technologiczne, a w sytuacji kryzysowej działać szybko i nie bać się improwizacji. Pamiętajmy, że to umiejętność dostosowania się do środowiska zaprowadziła ludzkość tam, gdzie jest teraz.

Biznes online? Jak zaplanować to mądrze? Zapytaj eksperta

Na temat prowadzenia działalności online, w internecie można znaleźć wiele opinii i informacji. Nie zawsze jednak są to pewne i potwierdzone źródła. Dlatego w cyklu realizowanym wspólnie z partnerem, ING Bankiem Śląskim, dajemy możliwość zadania pytań ekspertowi. Wszystkie wątpliwości rozwiejemy 7 lipca.

Jak zacząć sprzedawać i rozwijać swój biznes online? Zapytaj eksperta ING Banku Śląskiego.

Zadaj jedno lub wiele pytań o możliwości, rozwiązania, dobre praktyki, które możesz wykorzystać w swojej firmie.

Pytania możesz zadawać do 2 lipca 2020 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Jak zrobić cyfrową rewolucję w firmie i czerpać z niej korzyści? Zapytaj specjalistów i działaj! - Gazeta Krakowska

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto