Umowę z firmą ENVIPRO Usługi Komunalne sp. z o.o. z Opola, którą wybrano w grudniowym przetargu, podpisano dopiero tydzień temu. Termin wykonania inwestycji to sześć tygodni. Jak poinformowano nas w poniedziałek w ratuszu, wykonawca zadeklarował, że w tym tygodniu rozpocznie prace.
- Umowa mogła zostać podpisana dopiero po zabezpieczeniu dodatkowych pieniędzy na ten cel. A te zostały przesunięte w budżecie 13 lutego - podczas pierwszej sesji, jaka odbyła się po rozstrzygnięciu przetargu - tłumaczy Magdalena Kopańska z Urzędu Miejskiego w Wieluniu.
Naprawa urządzeń, które uległy awarii oraz dodatkowe przeszkolenie pracowników z ich obsługi będzie kosztować ponad 75 tys. zł. Druga oferta, zgłoszona do przetargu, była o prawie 30 tys. zł droższa. Większość kosztów pokryje administrator urządzenia, czyli wieluńskie Przedsiębiorstwo Komunalne, z którym gmina podpisała porozumienie. 27 tys. zł pochodzi z gwarancji należytego wykonania umowy na budowę linii.
Linię segregacji odpadów wraz z kompostownią oddano do użytku w 2009 roku. Kosztowała ponad 4 mln zł. W ocenie szefa PK, usterki nie są niczym nadzwyczajnym.
- Nie chodzi o cały proces technologiczny, który generalnie jest dobry. Usterki wynikają z codziennej eksploatacji linii - tłumaczył nam w styczniu prezes Krzysztof Owczarek.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?