Kolejarze zapowiadają, że przebudowa przejazdu rozpocznie się 23 lipca i potrwa dwa tygodnie. W tym czasie droga krajowa nr 42 zostanie w tym miejscu zamknięta dla ruchu kołowego. Kierowcy nie będą jednak musieli nadkładać kilometrów. Wykonawca zbuduje obok tymczasową drogę zastępczą z betonowych płyt.
- Ruch będzie się odbywał wahadłowo, bo nie za bardzo jest w tym miejscu możliwość puszczenia samochodów w dwóch kierunkach jednocześnie. Ruchem będzie sterować sygnalizacja świetlna - zapowiada Leszek Lewandowski, prezes firmy Bahn Technik z Wrocławia, której PKP zleciły inwestycję i zarazem opracowanie organizacji ruchu.
Nowy przejazd będzie wykonany w jednej z najnowocześniejszych technologii na rynku. Zamiast betonowych płyt ułożone zostaną gumowe. Wymieniona zostanie także podziemna infrastruktura, głównie odwodnienie.
- Płyty z gumy zapewnią kierowcom komfort przejazdu, a mieszkańcy nie będą narzekać na hałas - zapewnia Robert Trojnar, zastępca dyrektora ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach.
Jeszcze w wakacje powinien się rozpocząć także remont drogi w Trębaczewie. Drogowcy wymienią nawierzchnię na odcinku 2,5 km. GDDKiA wybrało już wykonawcę, ale nie jest jeszcze zatwierdzony projekt organizacji ruchu. Na czas remontu będzie obowiązywać ruch wahadłowy.
Więcej na ten temat w piątek w "Naszym Tygodniku", bezpłatnym dodatku do "Dziennika Łódzkiego".
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?