Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ekologiczne naczepy Wieltonu trafiły do czołowych firm transportowych ZDJĘCIA

OPRAC.:
Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Czy można wyprodukować ekologiczną naczepę? Można, a nawet trzeba. Czołowe firmy transportowe coraz mocniej stawiają na niskoemisyjne rozwiązania. Wielton wychodzi im naprzeciw i dostarcza swoim partnerom pojazdy redukujące negatywne oddziaływanie transportu na środowisko.

Wielton na ekologicznej drodze z Omega Pilzno

W dobie kryzysu klimatycznego również transport poddawany jest coraz większej presji na redukcję śladu węglowego. Branża dąży m.in. do obniżenia masy własnej produkowanych pojazdów i ograniczenia zużycia paliwa. Wielton stara się wychodzić naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na rozwiązania niskoemisyjne. Przykładem jest współpraca wieluńskiego producenta naczep i przeczep z firmą Omega Pilzno ITiS Godawski & Godawski. Wielton dostarczył właśnie przewoźnikowi, zaliczanemu do grona liderów sektora transportowego w Polsce, 34 nowoczesne naczepy Strong Light Master.

Jest to niestandardowy pojazd, którego kluczowym atutem jest obniżona masa własna. Waży nawet o 700 kilogramów mniej od swojego typowego odpowiednika. To bezpośrednio przekłada się na zmniejszone spalanie tym samym ograniczanie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko. Inżynierowie Wieltonu zapewniają, że choć lekka, naczepa jest konstrukcją o wysokiej wytrzymałości. Dodatkowo wyposażona została w opony o zmniejszonych oporach toczenia, co też krokiem w kierunku niskoemisyjności.

Produkowane w Wieluniu naczepy stały się częściami „zielonych zestawów” Omegi Pilzno. Zostały podpięte do ciągników siodłowych napędzanych gazem ziemnym. Podczas eksploatacji tego 40-tonowego zestawu ciężarowego w ruchu dalekobieżnym możliwe jest zmniejszenie emisji CO2 aż o 3,2 tony rocznie. Obniżenie negatywnego wpływu na środowisko odbywa się na dwa sposoby. Pierwszy z nich to zmniejszenie spalania paliwa za sprawą niższej wagi. Drugi to wykorzystanie zredukowanej masy naczepy na dodatkową ładowność i tym samym ograniczenie liczby przejazdów.

Linia lakiernicza w technologii KTL w wieluńskich zakładach Wieltonu:

Maszoński Logistic testuje ekologiczną naczepę marki Wielton

Na poszukiwaniu niskoemisyjnych rozwiązań w transporcie skupiła się w ostatnim czasie trwająca od wielu lat kooperacja Wieltonu z Maszoński Logistic. Czołowa firma świadcząca usługi transportowo-logistyczne na terenie krajów Unii Europejskiej testuje aktualnie naczepę Curtain Master, wyposażoną w system aerodynamiczny. Są to dodatkowe osłony boczne podwozia oraz skrzydła zamontowane na panelu tylnym naczepy, które zmniejszają opór powietrza. Dzięki temu ciężarówka spala ok. 2 litry paliwa mniej na 100 km. Tu także zastosowano opony o zmniejszonych oporach toczenia.

- Nasi klienci oczekują trwałych i nowoczesnych produktów, które są jednocześnie wygodne w obsłudze i bezpieczne. Coraz większe znaczenie ma dla nich także niskoemisyjność i redukcja śladu węglowego. Jesteśmy producentem, który obserwuje trendy w transporcie i odpowiada na głosy dobiegające z rynku – mówi Piotr Ogrodowicz, dyrektor handlowy Wielton S.A.

Pod nazwą Curtain Master kryje się nowoczesna grupa naczep, którą Wielton stworzył przy ścisłym udziale swojego Centrum Badawczo-Rozwojowego ze stacją do całodobowego testowania naczep.

Powrót popytu na przyczepy i naczepy w trzecim kwartale

Grupa Wielton opublikowała wyniki za trzeci kwartał br. W okresie od lipca do września sprzedała 4112 szt. pojazdów (spadek o 7,1 proc. rok do roku) i wypracowała 488,1 mln zł przychodów, osiągając wartość zbliżoną do rekordowego analogicznego okresu w 2019 r. (spadek o 4,6 proc. rdr). Uzyskane wyniki sprzedażowe przełożyły się na 34,0 mln zł EBITDA (wzrost o 0,3 proc. rdr) oraz 10,4 mln zł zysku netto (spadek o 17,5 proc. rdr).

- Zgodnie z naszymi przewidywaniami w trzecim kwartale zaobserwowaliśmy powrót popytu na przyczepy i naczepy. Szczególnie dobrym miesiącem pod względem sprzedaży był wrzesień, w którym wyraźnie widoczna była pewna normalizacja na rynku. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe wykazał Fruehauf z rynku francuskiego oraz brytyjski Lawrence David - podsumowuje Mariusz Golec, CEO Grupy Wielton.

Pandemia i związany z nią lockdown gospodarek skutkował słabymi wynikami w drugim kwartale. Ten kryzysowy okres rzutuje na niekorzystny sumaryczny bilans działalności wieluńskiego potentata od stycznia do września. Wyniki Grupy Wielton po trzech kwartałach 2020 r.:

  • 1,3 mld zł skonsolidowanych przychodów - spadek o 29,1 proc. rok do roku;
  • wskaźnik EBITDA wyniósł 57,7 mln zł i był niższy o 51,6 proc. w porównaniu do okresu styczeń-wrzesień 2019 r.
  • skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,6 mln zł i jest mniejszy o 81,9 proc. rdr.

Ekologiczne naczepy Wieltonu trafiły do czołowych firm trans...

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto