Droga krajowa 45 łączy Wieluń z Opolem. W ramach trwającej aktualnie inwestycji podniesiony zostanie standard trasy na odcinku blisko 7 km – od granicy województw łódzkiego i opolskiego do powstającej obwodnicy Praszki. Roboty rozpoczęły się we wrześniu br. Aktualnie trwa rozbiórka starej konstrukcji jezdni, widać także pierwszy odcinek z nową warstwą podbudowy bitumicznej.
Jak informuje inwestor, opolski oddział GDDKiA, zaplanowano dwa etapy organizacji ruchu. Obecnie ruch pojazdów odbywa się wahadłowo na odcinku 800 m na wysokości miejscowości Kowale oraz na odcinku 700 m pomiędzy miejscowościami Sołtysy i Wierzbie. Utrudnienia dla tego etapu potrwają do grudnia br.
Koszt inwestycji wynosi 30 mln zł. Dzięki wymianie lub wzmocnieniu konstrukcji jezdnia będzie dostosowana do nośności 11,5 t/oś. Skrzyżowania zostaną rozbudowane o lewoskręty. Powstanie ścieżka pieszo-rowerowa na całym odcinku rozbudowywanej drogi, przebudowane zostaną zatoki autobusowe, zmodernizowane chodniki. Rozbudowa DK 45 zakończy się w 2022 r.
Pod koniec 2022 r. ma być też gotowa obwodnica, która ominie Praszkę od strony wschodniej, a Gorzów Śl. od zachodniej. Na nowej trasie widać już pierwsze odcinki asfaltu. Kierując się od strony Wielunia, wjedziemy na obwodnicę w okolicy miejscowości Kowale, gdzie powstaje rondo. Obwodnica z dwoma pasami ruchu będzie mieć długość niespełna 13 km. W ramach inwestycji powstanie 10 obiektów mostowych i cztery ronda. Koszt budowy obwodnicy Praszki i Gorzowa Śl. przekracza 170 mln zł.
Zobacz w galerii zdjęć, jak postępują inwestycje, które ułatwią podróż z Wielunia w stronę w Opola
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?