Droga w Małyszynie w przebudowie za 5 milionów zł FOTO

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Udostępnij:
Zmagania mieszkańców Małyszyna z kurzem i dziurami wreszcie odejdą w zapomnienie. Na drodze powiatowej trwa inwestycja o wartości 5 mln złotych, niemal w całości finansowana z budżetu państwa

Rozpoczęta kilka tygodni temu przebudowa drogi w miejscowości Małyszyn, gm. Wieluń, ma zakończyć się już w listopadzie 2022 r. Roboty są prowadzone na odcinku od trasy wojewódzkiej 481 do drogi Masłowice-Staw. Wartość kontraktu to prawie 5 mln zł. Koszty inwestycji zleconej przez Starostwo Powiatowe w Wieluniu w 95 proc. pokryje dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład.

- Wykonana została już stabilizacja drogi. Wkrótce na placu budowy powinni pojawić się podwykonawcy, którzy zajmą się budową urządzeń odwadniających i robotami brukarskimi – mówi Bartłomiej Panek, zastępca kierownika Powiatowego Zarząd Dróg. - Jestem optymistycznie nastawiony, że zgodnie z umową droga będzie gotową jesienią br. Musiałoby się wydarzyć coś naprawdę nadzwyczajnego, żeby termin nie został dochowany.

Nowa infrastruktura drogowa powstanie na długości 1,7 km. Nawierzchnię z nierównego i kurzącego się tłucznia zastąpi asfaltowa jezdnia. Budowę jednostronnego chodnika z kostki betonowej przewidziano na odcinku 860 m, a dalej powstanie pobocze z kruszywa. Zjazdy do zabudowanych działek wykonane zostaną z kostki, natomiast zjazdy do pól uprawnych oraz niezabudowanych działek z kruszywa. Zaprojektowano rowy zakryte i odkryte, do których będą spływać opadowe i roztopowe.

Przebudowywana droga w Małyszynie przecina rzekę Pyszną. Zniszczoną nawierzchnię bitumiczną na moście przewidziano do wymiany. Wyłączony z przebudowy jest natomiast 60-metrowy asfaltowy odcinek w rejonie wiaduktu obwodnicy Wielunia, którego stan nie budzi zastrzeżeń.

Budowa nowej infrastruktury drogowej wiąże się z wycinką ponad 40 drzew - jesionów, robinii akacjowych, ale też dorodnych kasztanowców i klonów. Część wysokiej zieleni przewidzianej do usunięcia znajduje się na odcinku, na którym nie będzie chodnika. Czy zatem nie można jej ocalić?

- Staramy się ograniczać wycinki drzew do minimum, uczulamy projektantów na te kwestie. Usuwane są tylko te, które muszą być usunięte, bo kolidują jeśli nie z chodnikiem, to z rowem odwadniającym. Trudno, żeby zostawiać drzewa w środku rowu. Mamy już złe doświadczenia w tym zakresie – mówi Bartłomiej Panek.

Droga w Małyszynie w przebudowie za 5 milionów zł FOTO

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie