Langendorf jest firmą z blisko 80-letnim doświadczeniem w produkcji naczep. Jej matecznik to 30-tysięczne miasto Waltrop położone niedaleko Dortmundu. W 2017 r. dołączyła do Grupy Wielton jako lider niemieckiego rynku w segmencie pojazdów do przewozu szkła. Wielton kupił wtedy 80 proc. udziałów w niemieckiej spółce. W 2020 r. uruchomiono fabrykę Langendorfa w Wieluniu, którą później jeszcze rozbudowano.
Ale na tym nie koniec działań związanych z niemiecką marką. Grupa Wielton poinformowała właśnie, że stanie się 100-procentowym właścicielem Langendorfa do końca 2025 r. Taki czas na sfinalizowanie transakcji przewidziano w umowie podpisanej 15 marca 2023 r. „Inwestycja wiąże się między innymi z przejęciem nowoczesnej produkcji w Waltrop oraz sieci 45 serwisów partnerskich" – poinformował wieluński producent.
W sumie Grupa Wielton wchłonęła firmy produkujące pojazdy transportowe w pięciu europejskich krajach. Zaczęło się w 2015 r. od wykupienia włoskiej marki Viberti, a następnie lidera rynku francuskiego – Fruehauf. W 2017 r. do grona przejmowanych konkurentów dołączył niemiecki Langendorf, rok później – brytyjski Lawrence David. Wreszcie w 2022 r. częścią Grupy Wielton stała się hiszpańska firma Guillén Desarrollos Industriales S.L.
W 2022 r. Grupa Wielton sprzedała 23 180 pojazdów transportowych, co oznacza wzrost o 6 proc. rok do roku. Trzeci w Europie producent branży naczep, przyczep i zabudów samochodowych utrzymał wiodącą pozycję na kluczowych rynkach. Szacowane przychody Grupy osiągnęły rekordowy poziom 3,44 mld zł – o 28 proc. większe niż w 2021 r. Zadowalające wyniki udało się osiągnąć w niesprzyjających warunkach gospodarczo-rynkowych, przy wyraźnym schłodzeniu popytu w branży transportowej i pomimo wstrzymania działalności na rynku rosyjskim.
Przeczytaj więcej o ubiegłorocznych wynikach Grupy Wielton:
Wieluńską fabrykę Langendorfa zlokalizowano w sąsiedztwie zakładów Wieltonu, co pozwala na bieżącą kooperację. Zatrudnienie znalazło w niej ok. 70 osób. Powstają tu gotowe naczepy niskopodwoziowe oraz komponenty do innych pojazdów produkowanych w macierzystych zakładach Langendorfa w niemieckim Waltrop.
- Zasadnicze procesy inżynieryjne pozostają w Waltrop, ale cieszymy się, że udało nam się pozyskać do zespołu w Polsce również bardzo kompetentnych i dobrze wyszkolonych pracowników, stanowiących uzupełnienie kadry Langendorfa. Ponadto, korzystamy z możliwości lakierowania techniką KTL w zakładzie Wieltonu, co przekłada się na dodatkową przewagę konkurencyjną – mówił w 2021 r. dr Klaus P. Strautmann, dyrektor zarządzający Langendorf Polska, podsumowując rozbudowę wieluńskiej fabryki.
Wspomniana linia lakiernicza do antykorozyjnego zabezpieczania metodą kataforezy w zakładach Wieltonu to jedno z największych tego typu zautomatyzowanych urządzeń w Europie. Została przetransportowana w 2018 r. do Wielunia z włoskiej Pescary. Była to jedna z szeregu inwestycji związanych z przejęciem przez Grupę Wielton spółki Compagnia Italiana Rimorchi. Langendorf może korzystać także z jedynego w Polsce symulatora do całopojazdowego badania naczep, który Wielton uruchomił w 2016 r.
Polecamy również:
Strefa Biznesu - Kiedy należy ci się odszkodowanie za opóźniony lot?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Monika Richardson rozstała się z partnerem. Wyszło na jaw o co poszło
- Pierwszy lot chińskiego samolotu pasażerskiego. Ma konkurować z Airbusem i Boeingiem
- Maciej Maleńczuk wyznał to ze sceny w Sopocie. Siedział w więzieniu ponad 500 dni
- Kultowa polska komedia miała nigdy nie powstać. Wszystko przez... "Ojca chrzestnego"