Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa obwodnicy Wielunia zmierza do końca

Redakcja
www.obwodnica-wielunia.pl
Jeszcze tylko kilka miesięcy i z dawnej ósemki w Wieluniu znikną uciążliwe ciężarówki. Budowa obwodnicy północnej wkracza w końcową fazę

Obwodnica Wielunia planowo ma zostać do użytku kierowców w kwietniu 2017 r. Postępy robót są widoczne gołym okiem i można sądzić, że trasa będzie gotowa szybciej niż wynika to z umowy. Potwierdzeniem tego, że prace są już mocno zaawansowane, jest informacja, która pojawiła się na początku sierpnia na oficjalnej stronie projektu. Wynika z niej, że pod względem finansowym kontrakt wart niespełna 178 mln zł jest już zrealizowany w ponad 96 proc.!

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem, przestrzega jednak przed wyciąganiem zbyt daleko idących wniosków. A to dlatego, że inwestycja będzie trochę droższa niż zakłada kontrakt.

- Sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana i prosta arytmetyka tutaj nie działa. Istotnie, zaawansowanie finansowe wynosi 96 proc., ale według pierwotnych kalkulacji. Jednak w czasie budowy okazało się, że trzeba przeprowadzić dodatkowe prace związane z wymianą gruntów. W związku z tym ogólny koszt będzie nominalnie większy niż 100 proc. To naturalna sytuacja i nie należy się niczemu dziwić - wyjaśnia Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA w Łodzi.

Głównym celem inwestycji jest wyprowadzenie poza miasto ruchu tranzytowego na kierunku Warszawa-Wrocław. Po otwarciu S8 natężenie ruchu w Wieluniu zmalało, wciąż jednak ciężarówki dają się we znaki mieszkańcom. Część tranzytu przeciska się przez miasto, by uniknąć opłat na ekspresówce. Obwodnicę buduje koncern Strabag. Należy pamiętać, że po zakończeniu robót trochę czasu zajmie uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie.

- Jeśli chodzi o termin wykonania obwodnicy, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem - dodaje Maciej Zalewski.

Trasa na północ od Wielunia o długości ponad 13 km jest budowana w standardzie GP. Asfaltowa jezdnia ma trzy pasy ruchu po 3,5 metra szerokości każdy - dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym (naprzemiennie). Na obwodnicę będzie można wjechać na węzłach Biała, Raczyn i Jodłowiec, w rejonie których występują obecnie utrudnienia w ruchu. Inwestycja obejmuje też budowę 20 obiektów mostowych, rond, zatok autobusowych i chodników przy węzłach i 11 km dróg dojazdowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Laboratorium silniki hybrydowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto