Usługa zacznie działać w Wieluniu w pierwszy dzień roboczy nowego roku, czyli w poniedziałek. W tym tygodniu pracownicy biura strefy prowadzą kampanię informacyjną na ulicach miasta. Osobiście zachęcają kierowców do korzystania z usługi, wręczając im ulotki z pakietem danych na jej temat. O zmianach dowiedzieć można się także z naklejek umieszczonych na parkomatach.
By skorzystać z nowej usługi, trzeba zaopatrzyć telefon w specjalną aplikację, dostępną na stronie Mobilet.pl, a następnie zarejestrować się w systemie. Z pomocą aplikacji dokonać będzie można każdej operacji związanej z parkowaniem, włącznie z przedłużeniem czasu postoju.
– Telefon musi mieć dostęp do internetu i być przystosowany do obsługi programów typu Java. Problem z tym mogą mieć jedynie użytkownicy starszych modeli – mówi Marta Fajerska, p.o. kierownika biura strefy płatnego parkowania.
Korzystający z telefonicznych płatności będą musieli oznaczyć swoje pojazdy specjalną naklejką, w którą zaopatrzyć można się w biurze strefy przy ul. Palestranckiej. Także za pomocą telefonu kontrolerzy będą sprawdzać, czy tak oznaczone samochody mają wykupiony czas parkowania. Jeśli się okaże, że nie, zostawią za szybą tradycyjne wezwanie do uiszczenia karnej opłaty w wysokości 50 zł.
– Jeśli wystąpi np. problem z połączeniem się z aplikacją, wtedy kierowca ma obowiązek wykupienia biletu w parkomacie – przestrzega Marta Fajerska.
W razie problemów użytkownicy systemu mogą dzwonić na infolinię, bądź udać się po pomoc do biura strefy.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?