UOKiK, czyli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów regularnie publikuje na Twitterze informacje istotne dla każdego z nas. Dotyczą one praw i obowiązków obu stron transakcji, ostrzeżeń o produktach, które zostały wycofane, bo mogą być niebezpieczne. Pojawiają się tu również informacje o aktualnych konkursach. Śledź z nami profil i bądź zawsze na bieżąco.
Najnowsze wiadomości UOKiK - 30.06.2022
RT @ECCPoland: ⏱️#OpóźnionyLot - pierwsze uprawnienia zaczynają się po 2 godzinach.
🛬#OdwołanyLot - możesz zażądać zwrotu pieniędzy lub zm…
RT @ECCPoland: ✈️#OpóźnionyLot i #OdwołanyLot mogą Cię zaskoczyć w podróży!
👉Skorzystaj z #kalkulatorprawpasażera i dowiedz się, czego może…
Jutro mija termin składania ofert w #konkursie dotacyjnym „#Edukacja młodych konsumentów”.
Jeśli jesteś #ngo i chciałbyś edukować dzieci i młodzież, zgłoś swój pomysł. Jedyny wymóg wstępny: zapis w statucie dotyczący ochrony konsumentów.
Więcej: https://t.co/ySmgiXWBJl
#dotacje https://t.co/pgINNT3bNV
Gdy surfujemy po sieci i podglądamy życie naszych ulubionych gwiazd, nie chcemy, aby podprogowo sprzedawały nam np. wkładki do butów zwiększające kreatywność, których nawet nie przetestowały – mówi Prezes UOKiK.
🔗 Komunikat ➡️ https://t.co/3uD8HiqcmZ https://t.co/tpRHJF7Fcs
Nasze rekomendacje konsultujemy szeroko, zależy nam bowiem na różnych perspektywach. Chcemy odpowiednio ukierunkować rynek, pokazując przykłady z życia wzięte. Podobne treści przygotował nasz norweski odpowiednik – mówi Tomasz Chróstny. https://t.co/YGtgAX6m6n
Influencer marketing – działamy na kilku frontach. Badamy profile popularnych twórców oraz ich kontrakty, sprawdzając warunki współpracy i ustalenia z reklamodawcami – markami i agencjami. Sprawdzamy z czego wynikają zaniedbania w oznaczaniu postów sponsorowanych. ⤵️ https://t.co/imi3euX7yX
Brak współpracy z organem ochrony konsumentów to poważne naruszenie! Może utrudniać udowodnienie stosowania niedozwolonej praktyki, a także wydłuża znacząco prowadzenie sprawy i możliwość jej zakończenia.
🔗 Komunikat ➡️ https://t.co/3uD8HiqcmZ https://t.co/12nycaZKdX
Sześć decyzji Prezesa UOKiK za brak współpracy z Urzędem. Kary dla influencerów wyniosły łącznie 139 tys. zł.
‼️ Twórcy nie udzielili informacji lub nie przesłali dokumentów, których zażądał Urząd.